Tuesday, June 22, 2010

TakliMaT.MenGajaR

Baru habiskan diari kerja dan laporan aktiviti bulanan. Minggu ni sibuk gila. Semalam dah buat orientasi kat pelajar baru. Pagi dan petang. Tak tau kenapa terasa kepenatannya. Nampak sangat dah lama tak exercise. Tercungap-cungap nak naik tangga library semalam. Dah lah sesi panjat memanjat tangga dengan sesi jalan-jalan sekitar library pastu dengan sesi menumpahkan air liur bagi penerangan kat budak-budak ni. Dua kali pulak tu. Fuhh, memang terbaeeek!

Nak pulak perangai pelajar baru yang macam-macam. Can see colourful behaviors. Penat gak nak melayan kerenah diaorang ni. Tapi memang amanah untuk aku bagi penerangan dengan sebaik mungkin. Tak sempurna...mungkin...tapi cukup untuk membuatkan pelajar faham. Aku dah siap pesan..kalau tak faham jumpa aku atau Kak Syaakirah.

Petang ni ada lagi satu sesi taklimat. Kali ni, perangai apa pulak yang aku bakal jumpa hehehe ^^

Terima surat jemputan semalam untuk bagi latihan kat pustakawan minggu depan. Aduh! gemuruh beb...

Nak kena mengajar geng-geng pustakawan sendiri. Dahlah aku ni orang baru (yang dah tak agak baru). Tak taulah camne nanti. Nota latihan dah siap cuma tak tengok lagi lokasi kejadian. Tiap kali tengok surat tu, dada aku berdebar bukan main lagi. Bukannya tak pernah mengajar orang ni. Aku ada je pengalaman tu. Tapi beza rasanya mengajar dengan orang yang kita kenal dan tak kenal. Teringat aku masa diploma dulu. Aku kena mengajar kawan-kawan baik pasal subjek akaun kat kolej. Aku takdelah terer mana, entah mimpi pe pulak budak-budak tu mintak aku ajar. Dahlah siap gelak-gelak masa belajar. Perangai serupa, dua kali lima je cikgu dengan anak murid hehehe. Mujur semua lulus cemerlang (tak silap aku kami berenam dapat A...cam tak caya kan). Tapi tu mengajar kawan sendiri okla kot.

Walau apa pun aku akan cuba. Bukan senang nak dapat pengalaman macam ni kan..kan ^^

BERUSAHA \(^_^)9....(dah lama tak cakap ayat ni)


p/s: Aney..nurul...kita bakal berjumpa lagi ^^

0 comments: