Monday, June 14, 2010

KegiLaaN akU seKaraNg

Wah..lama tak tulis dalam blog ni. Minggu lepas memang takde mood nak buat sebab terisi masa dengan cuti. Cuti rehat dan cuti sakit. Cuti rehat macam-macam aktiviti buat tapi cuti sakit kerjanya duduk lepak-lepak kat rumah. Jadi takde angin nak menulis kat sini sepanjang minggu lepas.

Komputer di rumah selalu dibuka tapi telah diisi dengan aktiviti lain sampaikan aktiviti berinternet jarang dibuat. Selalu yang dibuat adalah menonton video klip lagu-lagu korea dan bermain game - The Sims 3. Jadi bila sudah sibuk begitu maka keterlupaan kepada aktiviti berblogging adalah besar sekali.

Puas hati aku main game kali ni. Siap habis semua misi aku buat. Balik ni nak sambung lagi hehehehe (kamu jangan tidak tahu...kalau sudah datang kegilaan aku untuk bermain game maka ia tidak akan berhenti. Selagi aku tidak merasa bosan memang hari-hari aku boleh mengadap game tu berjam-jam. Dalam dok main game tu aku tak lupa makan, solat, buat kerja rumah dan tidur..tu semua kerja wajib). Kalau tak buat lebih-lebih lagi kerja rumah aku akan dimarah mak. Cop "Anak Dara Pemalas" akan keluar dengan senang, cepat dan tepat kat aku. Jadi daripada dengar mak marah-marah (saya cukup takut kalau mak marah...garang yang amat. Rasa-rasanya kalau ayah marah okay lagi kot) baik aku buat semua kerja tu. Ala,bukan susah pun. Takat nak basuh baju, jemur baju, angkat baju, lipat baju, kemas rumah, kemas dapur, masak, basuh pinggan mangkuk bukannya apa sangat. Bagi aku yang dah terbiasa buat kerja tu sorang-sorang walaupun ada 3 orang adik lelaki yang kurang boleh diharap (yang 2 orang tu okay lagi,kalau minta tolong boleh lagi nak tolong...yang sorang lagi tak taulah apa nak jadi kat dia tu) semua tu boleh saja. Janji beres kan ^^

Oh, aku baru jer berhabis hampir RM400 beli baju baru...4 pasang baju kurung. Huhuhu melayang gak duit tapi tak kisahlah janji cantik baju tu. Yay, nak bagitau ni...saya dah ada baju raya hahahaha...Puasa pun tak habis ganti dah sibuk-sibuk beli baju baru. Hik biarlah kan...janji beli dan puas hati ^^

0 comments: