Tuesday, September 01, 2009

CeRiTa HaRi SabTu & AhAd

Rasanya x terlmbt lg nk ucapkan slmt hari kebangsaan yg ke-52 hehe...sori time cuti mmg xde mood nk memblogkan diri...sbbnya time tu de mcm2 aktiviti lain kena wat spt cth semlm(isnin) dan ahad...pg teman mak shopping baju raya hehehehe....satu famili dh ada kecuali si kecik tu...ssh sket nk cari saiz dia...yg bestnya thn ni dpt pakai ikut kaler feveret aku....BIRU!!!



Sebelum tu nk citer sket kisah hr sabtu...biasalah kna ikut tajuk kat atas tu kan heheh...hr sabtu, aku lepak umah jer sbb ptg nk berbuka ngan kwn2 x-officemate dlu2....so, pagi2 tu mcm2lah aku wat nk mengahabiskan waktu nyer pasal...mula2 sapu laman umah hmmm, ditmbh plak de kucin org mna ntah duk melepas kat laman umah...x pasal2 aku tmbh kebajikan membersihkan sisa2 itu huhuhu...dah abis kemas laman, aku cekau kucin aku lalu ku mandikan dia....hahaha bersih sket ekau....disebabkan mood rajin aku bertmbh aritu...so, aku pegilah basuh sangkar hamster...gumbira giler HamHam aku tu bila aku basuh bekas dia...siap wat aksi ala2 golek sakan kat pasir tandas dia tu hehehe....comey sgt....



Dah abis suma keja umah termasuklah basuh baju, jemur baju dan lain2 barulah aku melepakkan diri kat depan komputer...tu pun x wat pape pun...cma main game hehehe....ptg tu barulah aku bergerak ke Naili's Place(tempat perjumpaan)...dapatlah jmpa geng2 lama(rais, zain, ariza, alin, suhaila & yusri)...haha rindu giler ngn dorg...byk update gak lah aku terima terutama drp pakcik kepoh sorg tu (sori yek Rais hehehe)...selain mkn2 yg sedap byk lg lah benda yg aku borak2 ngn dorg...dlm kul 9 lbh baru aku pulang umah....



Ahad lak, spt biasa aku bgn lewat sket (hehe xdelah lewat mana...dlm kul 10 lbh) dh terdgr suara mak aku jerit..."Along, jom ikut mak shopping!!!"maka aku dgn sepantas mgkn bersiap...adik kecik pun ikut skali...abis banyak gak wang ku nk beli baju raya...de 4 psg baju raya tu lum tmbh ngn baju yg mak jahit heheh..raya sakan ler aku tahun ni...dh smp umah...cba2 test baju jap(suma ok...jgn time raya,tetiba x muat...huhu kempunan aku)...petang tu, aku ajak famili kuar berbuka kat luar...tempatnya??....Jeng...jeng...jeng...Restoran nelayan kat tasik titiwangsa...naper pegi kat situ??sbb cadangan suma kecuali aku(sebab aku yg kena byr hehe...dah janji nak belanja famili klu dpt gaji pertama...so,kaw2 dorg ajak tmpt yg exxtravagantttt)...tp puas ati gak...mcm2 mknan de(buffet 5-in-1 tu)...smp x lalu perut aku nk sumbat...mujur habis suma...blek umah jer msg2 x lalu dh nk wat pape...melepet jer kat ruang tamu(mujur leh bgn solat hehe)...hmmm, kira weekend ni yg paling besh & paling byk $ melayang huhuhu...xpe2 bknnya selalu...

3 comments:

Kapten Luffy said...

eh

aku pun suka biru

haney said...

nik!perubahan page yg bagus..=)

ninaAlona said...

luffy ~ smala kita yek..tp dh bc entri kamu...dh beli kaler lain la pulak...


haney ~ hehehe...mmg ku mahu perubahan...blog org lain suma canggih2...jeles aku!maka dgn itu, blog ku sdh bertukar warna,bentuk dan rasanya hahaha(eh...leh rasa ka??)