Friday, September 11, 2009

LamBat BerBuKa

Huhu..semalam lambat berbuka. Sebabnya?? Nanti cerita..

Semalam tak rasa mengantuk buat kerja sebabnya ramai student datang tanya soalan. Cakap pasal student ada satu kes menarik semalam. Ceritanya macam ni. Ada satu group ni dah datang sehari sebelum tu, diaorang nak bahan2 dari library untuk projek diaorang. Jadi, aku pun prepare lah ikut apa yang diaorang nak tapi adalah beberapa benda yang buat aku pening sikit. Mula2 tengok tajuk projek berkenaan research tapi yang buat aku tak faham apa kena mengena dengan library. Rupa2nya tajuk research diaorang tu berkaitan dengan technology usage. Diaorang nak minta macam mana library dapat membantu untuk mengurangkan stress pelajar in the usage of technology. Masa diaorang datang semalam, baru aku dapat terangkan kat diaorang apa yang dah library sediakan terutamanya library portal. huh, memang berteknologi sangat hehehe.

Lepas dah tolong student tadi aku pun buatlah kerja aku balik. Datang lagi satu kumpulan nak berjumpa. Mereka pun nak bahan yang sama. Mula aku rasa pelik kat situ. Tengok surat diaorang pun serupa macam group tadi. Ades, macam mana nak buat ni. group tadi dah amik semua bahan. Aku pun jumpalah bos tapi ada student lain pulak dalam tu. Lantaklah, redah je. Dan nak dijadikan cerita student yang jumpa dengan bos pun minta benda yang serupa. Huik?? Apa kes sampai 3 group buat tajuk research yang sama. Takkan lah lecturer tak bagi tajuk lain? Takkan takde sumber lain diaorang boleh cari? Tak ke rasa pelik bila buat research tajuk serupa jer? Macam2 soalan pulak keluar. Iyalah, tapi aku memang tak faham. Dulu masa belajar takde pulak kes macam tu. Kalau senior buat pastu ada junior pun buat oklah sebab lain semester. Ni satu kelas buat tajuk yang serupa. Hmmm, tapi apa2 hal pun aku dan bos sedaya upaya tolong student tadi, so harap2lah diorang boleh buat yang terbaik dan jangan lupa pulangkan balik bahan2 tu kalau dah habis kerja.

Aku balik agak lambat sikit. Bukan apa, amik masa sikit tuk solat Asar dulu. Sampai rumah pun agak lambat, dalam pukul 6.20. Ayah pergi berbuka kat luar dengan kawan2 opis. Mak pulak masuk shif petang. Tinggal aku tiga beradik je nak berbuka. Aku ajak Amir (adik aku) pergi beli makanan untuk berbuka. Si kecik pulak tak nak ikut sebab nak tengok cerita kartun favorite dia. Dasar Budak Kecik!

Aku dengan amir saja pergi cari juadah kat tempat jauh sikit sebab malas dah nak pergi yang dekat dengan rumah. Punyalah ramai umat sampai nak letak kereta pun dah takde tempat. nak tak nak kenalah parking jauh sikit. Dah sampai tu, terus aku dengan amir cari juadah. Masing2 mulalah pening nak beli apa. Aku belilah sikit lauk-pauk dengan pita kebab(si kecik tu minta). Amir pula beria2 nak beli ayam golek. Last2 tak dapat ayam, dibelinya ikan kembung bakar. Lepas tu adalah sikit kuih2 yang kami beli. Dalam duk sedap membeli tu tak sedar jam dah pukul 7.05. Kami pun apa lagi cepat2lah nak balik. Aku lagilah kaget sebab tak buat apa2 lagi tu berbuka. Memang agak kelam kabut aku siapkan juadah. Aku rasa lipas kudung pun kalah masa aku siapkan juadah. nasib baik tak tergolek je ulang alik ke dapur dengan meja makan. Jadinya, kami berbuka lambat sikit tapi Alhamdulillah semuanya ok. Hmm tu lah, nak pergi tempat jauh kan dah berbuka lambat huhuhu. Tapi takpe, pengalaman yang best hehe.

0 comments: