Wednesday, September 09, 2009

HaRi PeLuH SedUniA!!

semalam, satu hari suntuk takde aircond kat library..mujur aku tak banyak berjalan. kalau tak mesti berkati2 air peluh aku menitik. mulalah rasa tak selesa. melekit jer rasanya..

nak tau camne panasnya libraray tu? ibaratnya korang masuk sauna lah. heh, jimat duit nak pergi bersauna. entah berapa kilo agaknya kalori aku turun lepas "bersauna" semalam.

disebabkan library tetiba jadi "pusat sauna" (marilah berpanas bersama saya!) maka tak ramailah student petang tu. pagi dan tengahari jer agak ramai, petang tu aku tengok dalam pukul 3 dah tak ramai student. selalu ada jer student datang kat library tapi kat pusat IT pun tinggal berapa kerat je petang semalam. fuh, leh cipta rekod tu hehe.

balik rumah cam biasa tapi entah camne dah nak sampai area rumah, jalan sesak yang amat. rupa2nya ada orang besar nak datang kat masjid kawasan rumah. nak tau siapa? jeng...jeng...jeng...sultan selangor dan anaknya datang berbuka puasa. menteri besar pun ada. memang sesak habis kawasan rumah. kat masjid pulak tak leh parking sebab khemah2 ada maka kawasan perumahan aku lah jadi tempat parking sementara. jauh bebenar aku parking kereta aku. hmmm, tadi berpeluh sebab masuk sauna...yang ni pulak berpeluh sebab kena menapak balik ke rumah.

boleh jugak nak kata hari tu "hari berpeluh sedunia" bagi aku.

hmmm, kesian...

0 comments: