Thursday, September 17, 2009

PeNaT taPi HapPy!!

Penat tapi happy...camne tu? Hahaha pelik kan. Tapi memang betul, semalam penat sangat, sekarang ni pun masih terasa baki kepenatan tu. Tapi dalam penat2 pun tetap seronok sebab semalam besday aku hehe. Yang ke berapa?? Tuttttttt...hahaha. Oh, lupa pula nak cerita kenapa...

Ceritanya camni, semalam nak balik rumah awal, kononnyalah nak sampai awal. Maka, pukul 5 tepat aku dah gerakkan keretaku. entah macam mana, tak sampai suku perjalanan pun hujan dah mula turun. Aku masih lagi tersadai kat kawasan Sek. 9 Shah Alam. Punyalah banyak kenderaan ditambah pulak dengan hujan, jawabnya JAM+PLANTA+JAM. Aku mula lah terfikir sempat ke sampai rumah awal..

pukul 5.30, aku masih lagi di Shah Alam. Pukul 6.15 baru nak sampai tol. Pukul 6.30 masih dekat tol bukit jelutong tu. Huh, masa tu aku dah give up nak balik awal. Sempat lagi mesej dengan adik aku. Aku bagitau aku mungkin tak sempat nak balik berbuka. Stuck in the jam. Adik aku pun dia tersangkut gak. Tapi dia mungkin sempat sampai rumah lagi. Aku??

Akhirnya, 6.45 baru aku dapat bergerak dengan lancar kat lebuhraya tu. huu, lega! Tapi masalahnya, memang sampai lambat. Aku sampai kat rumah waktu orang tengah berbuka. Ayah siap buat lawak slapstik "Eh, ingatkan berbuka dalam kereta dah". Huhuhu...

Tapi yang bestnya, dalam penat2 tu mata terpandang kotak kek yang comel atas meja. Yay!! Kek besday. Kek cokolat hahahahaha...seronok. Hilang semua penat. Malam tu siap tolong mak ayah letakkan duit raya. Aku punya pun dah siap. Lepas tu, tengok mak tengah kemas2 barang. Nak balik kampung (pagi ni dah bertolak). Tinggal aku dengan Amir je kat rumah huhu.

Tapi Amir kata hari ni nak ajak berbuka kat hotel. Opis dia sponsor. Yay! Harap2 lah hari ni tak teruk cam semalam. nak kena sampai awal ni. Nak ikut berbuka kat luar hehehe. Esok AbangChik balik. Esok malam gak baru aku dengan adik2 balik kampung. Keretaku lah yang kena jadi mangsa. "SS, kau jangan meragam ya. Esok aku pandu elok2 ya"

0 comments: