Monday, May 31, 2010

LAgi CeriTa HujuNg MingGu

Rasa-rasanya banyak post aku dalam hujung minggu kan. Nak buat macam mana memang aktiviti aku banyak masa hujung minggu. Tetapi, hujung minggu ni lain sikit ceritanya...nak tau, meh baca kat bawah ni..

1. Jumaat a.k.a Hari Wesak a.k.a cuti
Pagi jumaat dah bangun awal. Bukan nak buat apa pun saja pergi bukak internet pagi-pagi nak lepaskan rindu kat Super Junior hahahaha. Entah kenapa lately ni suka sangat tengok Super Junior. Yang aku tau diaorang ni sangat dorky, cheerful dan cute tapi terharu tengok brotherhood diaorang sampai kadang-kadang ada orang salah anggap diaorang ni gay. Bagi aku mereka ni bukan gay tapi the closeness between them makes people easily misundertood. Tapi takpe yang penting mereka antara korean best group (aku macam dah menganaktirikan SS501 pulak huhuhu Miane SS501!). Tapi aku tetap suka apa-apa mengenai artis korea (Malaysia tetap dihatiku...ayat ambil hati ni  ^^)...

   Ni lah Super Junior yang aku minat sangat-sangat tu..cute kan diaorang ni ^^

Okay..sambung balik cerita. Petang jumaat tu, aku ajak mak pergi shopping kasut. Kasut aku dah terkoyak lagipun nak kena cari kasut untuk konvo. Singgah kat Jusco dan makan kat Food Court. Seprti biasa menu kegemaran aku Black Pepper Chicken with Rice and Soup akan jadi pilihan setiap kali aku singgah kat sini. Dah puas makan, singgah kat supermarket beli sushi. Ni pun salah satu kegemaran aku. Lepas tu baru cari kasut. Rambang mata gak nak pilih. Aku berkenan kat semuanya tapi yang buat aku risau kalau takde saiz. Dahla kaki aku ni jenis susah nak dapat saiz tapi mujur yang aku nak tu ada. Puas gak dapat beli dua pasang. Sempat jugak hasut mak suruh beli hehehe. Akhirnya mak pun terbeli kasut hahahaha. Petang tu balik, aku terus cuba kasut-kasut tu.....Sweet!

2. Sabtu a.k.a hujung minggu a.k.a cuti lagi
Bangun awal macam biasa. Buat kerja rumah macam biasa jugak. Bukak internet dan entah angin mana datang nak buka FB. Ada pulak student yang selalu aku layan masa kat opis online pagi tu dan borak-borak dengan dia kejap. Pastu keluar nak pergi servis kereta. Ada cerita menarik. Aku lupa nak keluarkan duit untuk bayar servis. Dalam dompet ada duit tak sampai RM100. Mau panik aku sekejap. Mujur otak aku cepat bertindak. Aku tanya pada staf kat situ boleh tak guna kad ATM aku. Maknanya kad debit. Dia kata dia cuba key-in dulu jumlah yang patut aku bayar. Kalau dapat, kira selesailah. Alhamdulillah boleh. Selamatlah aku. Kalau tak, naya aku nak menapak cari ATM kat situ. Sempat gak aku cerita hal ni kat Ariza dan ada lagilah hal-hal lain. Mengucap panjang budak tu hehehe...Lepas habis servis, tiba-tiba datang angin nak makan tomyam. Jadi, aku singgah ke pasaraya dan beli bahan-bahan bihun tomyam. Balik rumah, apa lagi masaklah bihun tomyam tu...dan selalunya aku akan tanya seisi rumah untuk jadi hakim masakan. Adik-adik kata sedap...mak kata kurang sikit tapi ayah bangkang...ayah kata dah sedaplah tu hahahaha (aku tau ayah mesti bias...suka lebihkan aku) dan mak mula buat muka tak puas hati ^^

3. Ahad a.k.a akhir hujung minggu a.k.a sepatutnya cuti tapi aku ada kerja huhuhu
Okay...bangun awal lagi sekali lagi dan angin apa melanda tetiba nak basuh kereta. Dah selesai basuh baju dan jemur baju...aku pergi basuh kereta dan sememangnya aku tak mandi lagi pagi tu ahaks maka kerja mencuci aku buat dengan sehabis basah yang mungkin ^^..aku ambil masa yang lama kali ni sebab kereta aku dipenuhi  bendasing terutama atas boot. Ngilu gak dengar masa bunyi span tu bergesel dengan kereta. Penat aku tenyeh. Susah betul nak hilangkan tahi burung tu. Entah apa burung-burung ni makan sampai najis melekat kuat atas kereta. Hisyy, saja je nak bagi senaman tangan kat aku. Dah puas aku basuh, aku segera cari baju nak digosok. Aku kena pergi ke tempat kerja. Ada aktiviti aku kena hadir. Aku sampai kat UiTM dalam pukul 1 dan terus ambil jubah. Hari tu aku kena jadi wakil Ketua Pustakawan untuk hadir sidang terakhir konvokesyen. Lama gak tunggu sebelum sertai perarakan masuk. Sempat gak aku borak-borak dengan pensyarah-pensyarah kat situ (jangan tak tau aku sama level dengan pensyarah ye hehehe). Sempat jugak aku seludup MP3 dalam baju aku. Boleh dengar kalau bosan atas pentas nanti. Pukul 2.30 baru diorang panggil suruh masuk perarakan. Masa lalu ke Dewan Seri Budiman, ramai gak ibu bapa yang tengok. Aku tumpang bangga jap...sekejap je tau ^^...bila dah sampai atas pentas tu, kenalah tunggu perarakan utama dan perarakan Pro canselor masuk. Lepas tu nyanyian Negaraku dan barulah kami duduk. Masa lepas ni memang bosan yang amat. Menunggu hampir 900+ orang graduan nak ambil skrol suatu penantian yang amat menyeksakan tapi berbaloi tengok muka masing-masing bangga dan senyum sampai ke telinga. Terbayang masa aku ambil skrol dulu ^^...seronok! Ada satu kisah menarik masa ni. Ada seorang garaduan terjatuh atas pentas. Perempuan...penerima ANC pulak tu. Dia terpijak kain yang labuh masa berjalan...jatuh terduduk dia. Ramai yang gelak termasuk orang kat atas pentas. Pro canselor pun senyum-senyum. Mula-mula aku tak nak gelak sebab kesian tapi lepas tengok budak tu berlari lepas ambil skrol..aku tak dapat tahan. Memang tergelak lah tapi aku cepat-cepat cover...Yelah atas pentas kenalah control. Ada lagi peristiwa menarik tapi aku tak mau cerita...Ni pun aku rasa nak tergelak lagi masa menaip...Okay, cukup. Jangan gelak dah. Selain daripada tu, aku takde kerja lain. Sementara nak tunggu habis sempatlah aku ambil gambar masa tu...saja nak hilangkan bosan hehe

dapat lagi merasa pakai jubah ^^

ni gambar atas kerusi yang empuk ^^ nampak tak muka aku yang kebosanan


suasana dalam dewan dari sudut atas pentas


entah apa encik tu tengok sampai kena dongak ke atas...

0 comments: