Wednesday, May 19, 2010

BanYaK Nak CeRitA ni...

Hujung minggu yang sibuk sekali lagi. Pergi melawat pensyarah, kenduri kahwin kawan dan bengkel serta mesyuarat yang aku hadir masa Isnin dan Selasa lepas....jom baca jurnal aku ^^

1. Lawat pensyarah kat Shah Alam
Janji dengan kawan, Aniey nak jumpa pensyarah kami Pn Azizah kat rumah di Shah Alam hari Sabtu. Janji waktu petang sebab aku dan Ariza masing-masing ada hal waktu pagi dan Aniey pulak bertolak dari Segamat pagi tu. Mula-mula sampai kami jumpa kat puncak (Puncak Perdana) sebab katanya pensyarah kami ada bengkel. Dan sebab nak buat kejutan kami tak call dulu. Last-last kami yang dapat kejutan. Puan Azizah dah balik rumah. Nak tak nak kami kena ke rumah Pn Azizah. Sampai je kat sana ada pulak majlis perkahwinan jadi tak boleh nak park kereta dekat-dekat. Dah masuk dalam rumah, macam-macam cerita kami sembang dengan puan. Siap dijamu air teh susu dengan keropok,karipap segera dan nugget ikan. dalam pukul 5 lebih baru kami bertolak balik.  

2. Majlis perkahwinan kawan
Ada dua majlis. Satu tengahari satu malam. Siang kenduri kahwin orang melayu yang malam perkahwinan orang india. Tapi dua-dua ni kawan bekas sepejabat aku dulu. Kawan aku, cik Alin pun ada cerita pasal ni dalam blog dia tapi aku nak cerita gak kat sini. Seperti yang Alin cakap, waktu tengahari kami pergi tu memang very the...HOT! Aku pergi dengan Ariza (dia datang jemput..hehehe seronoknya) dan kami terus ke Kajang singgah rumah Alin. 12 tengahari kami dah sampai tapi kena tunggu pulak En Rais dan En Zain. Sementara menunggu tu sempat lagi tengok rancangan korea kat astro...Cinderella's Stepsister. Dah Pakcik dua orang tu sampai, kami pun bertolak dengan kereta En Rais dan bantuan petunjuk tempat oleh cik Alin...Masa kami sampai pengantin tak sampai lagi.Tak boleh tunggu lama-lama sebab ramai orang lagi satu panas. Tapi memang nak puji makanan kat situ...Sedap yang amat! masih terliur dengan ayam masak gulai(aku tak tau nama lauk tu tapi memang sedap..cara dia masak macam ala-ala percik+rendang+gulai) dah habis makan kami terus balik..tak sempat nak jumpa pengantin sempat jumpa sedara mara pengantin je huhu...
Dan majlis sebelah malam buat dekat Bukit Jalil Country & Golf Resort. Sekali lagi aku dijemput Ariza tapi kali ni Yusri pun ada. Kami tersesat jalan sikit tapi sampai jugak tepat-tepat pukul 7. Dan lagi sekali menunggu orang. Cik Alin datang dengan kawan dia Cik Ana. En Rais dengan bondanya dan En Zain. En Zain malam tu nampak segak pakai baju melayu. Masa sampai ramai jugak ex-officemate dulu termasuk bekas bos aku, Pn Zarina dapat aku jumpa. Dah selesai sesi pendaftaran(Tak bley blah majlis kahwin pun ada sesi pendaftaran..ahaks!) kami masuk ke dalam dewan. Interior dewan memang cantik bangat. Ala-ala hindi gitu. Meja pengantin siap ada dekorasi macam pintu gerbang berbunga mengelilingi meja. memang cantik. Makanan sedap tapi kurang sikit daripada majlis tengahari tadi...TAPI...kat majlis ni ada artis datang hehehe...artis yang aku suka, kagumi dengan suaranya dan personaliti yang agak cool..nak tau siapa?hehehe Jacklyn Victor (entah betul ke tak aku eja nama tu)...teringin nak ambil gambar dengan dia masa dalam dewan tapi tak dapat sebab ramai sangat nak bergambar jadi ambikla gambar dari jauh...agaknya dah rezeki aku malam tu, masa keluar dewan nampak Jacklyn tengah berjalan..apa lagi terus lah mintak bergambar...dapat jugak akhirnya ^^. Ada part yang lagi best, siap ada tarian banghra dari Persatuan Banghra Malaysia...malam tu memang aku berangan masuk dalam dunia hindustan hahahaha...apa-apa hal pun tahniah kepada Syarina dan pasangan serta Jamie Koh dan pasangan atas perkahwinan anda. Semoga perkahwinan anda bahagia selamanya.


Yang ni gambar Jaclyn Victor dari jauh


Gambar dengan cik Ariza


Ni hiasan beras berwarna dekat depan tempat pendaftaran


Akhirnya ada jugak gambar dengan artis hehe tapi gelap sikitla


3. Products workshop kat UKM
Aku pergi workshop ni hari Isnin lepas. First time masuk library UKM. Sebelum ni pernah pergi UKM tapi tak pernah masuk library jadi kali ni dapatlah peluang. Pergi sana dengan kenderaan UiTM. Kami berempat dari Shah Alam. Dekat sana jumpa lagi dengan Cik Alin dan Pn Subha,orang UiTM gak tapi Kampus Selayang. Dan lagi syok dapat jumpa member lama, Salfarina.Oh, lagi satu aku jumpa junior masa diploma dulu. Aku tak cam dia mula-mula tapi dia yang tegur aku dulu barulah aku perasan. Huu, ramai jugak orang yang aku kenal masa kat workshop tu. Kami dibahagi kepada dua sesi pengenalan produk baru oleh vendor tapi serius aku tak tahan ngantuk. Walaupun dah disogok dengan nescafe susu gelas besar tapi masih lagi tak dapat tahan..nak buat macam mana kan kalau mata tu dah degil sangat hehehe..tapi banyak jugaklah yang aku belajar. makan tengahari ditaja jadi jimat duitlah aku hehehe...satu hari suntuk dekat sana dan dah macam-macam door gift aku dapat barulah kami balik.

4. Access Dunia 2010 User Group Meeting
Meeting ni kat Swiss Garden KL. Kali ni aku bertolak dari rumah. Kiranya aku tak ke ofis la. Ada insiden berlaku pagi tu masa aku nak ke Stesen LRT Sentul Timur. Ada sebuah motor hampir berlanggar belakang kereta aku masa aku nak buat U-Turn. Aku tak tau nak kata salah siapa...tapi aku memang dah bagi signal awal-awal..cuma yelah mungkin orang tu tak perasan ataupun aku yang tak perasan dia...memang terganggu kejap konsentrasi aku nak drive. Mujur dah nak sampai, kalau tak, merapu jelah aku drive pagi tu. aku tak drive sampai ke hotel sebab aku tak berapa mahir jalan kat situ. Jadi, aku naik Lrt sampai ke Plaza Rakyat dan aku berjalan kaki. Masa kat sini pun aku hampir-hampir tersesat tapi mujur aku tanya dekat mamat india yang jaga parking pasal hotel tu...kiranya aku taklah mengamalkan pepatah "Malu bertanya sesat jalan". dalam sepuluh minit berjalan barulah aku nampak bangunan Swiss Garden tu. Berpeluh-peluh dibuatnya.Tulah rajin sangat nak berjalan tapi takpe anggap tu sebagai satu exercise untuk mengekalkan kesihatan yang cergas hehehe. Jumpa lagi Salfarina kat sana. Kami duduk sama dan dengar presentation yang diberi oleh speakers yang berkaliber. Ada jugak yang bosan tapi isinya tetap ada. Tapi yang paling aku minat masa salah satu presentation berkenaan Library Storytelling. Speaker daripada Singapura (Mr. Lee Chu Keong) yang beri..penerangan dia memang best berkenaan cara nak mempromosi library melalui storytelling. Kat situ terdapat jugak pelbagai booth publisher berkenaan e-journal dan e-books. Part yang paling best makan time dan cabutan bertuah...kenapa saya kata makan time paling best? Sebab bila anda di hotel, anda akan disaji dengan hidangan yang cukup memuaskan nak pulak makanan-makanan tersebut ditaja oleh vendor-vendor.Memang puas tak terkata ^^ Masa makan tengahari aku dapat makan macam-macam..nasi putih dengan baked fish cake...spaghetti, chicken soupchicken chop with black pepper sauce, desserts yg sedap-sedap...uih mak aih...sampai betul-betul kenyang aku tibai ^^...dan cabutan bertuah...rezeki tuhan nak bagi kat aku kot...dalam seumur hidup aku ni pertama kali aku betul-betul bertuah....sebenarnya aku tak mengharap pun..yelah, bayangkan masa pengerusi majlis tengah sibuk memanggil nama-nama orang...aku pulak boleh sibuk mengemas barang-barang nak balik...nampak sangat tak mengharap kan...sekali tu..tup...tup nama aku kena panggil tapi tu pun sebut nama aku salah...mujur nama UiTM Shah Alam tu tak salah...dah tentu confirm la kan nama aku yang dipanggil...masa mula-mula dapat tu kotaknya kecik jer...aku ingat dia letak pen dengan keychain je la dalam tu...sekali bukak...tu dia! Samsung MP3 audio player! hahahaha....gila besh....


ni aku ambil masa presentation..cantik lampu dinding yang bercorak bunga tu


Gambar dengan cik Sal pulak ^^

Hmmm ok...tu je kot setakat ni...Ada banyak lagi nak cerita tapi masuk entri lainlah ye ^^ 

0 comments: