Friday, May 14, 2010

~RumuSan MingGu iNi~

Minggu ni banyak kerja berjalan walaupun dalam cuti semester.Tapi selalu memang begitu.Asal cuti smester banyaklah kursus,seminar,training,lawatan yang kena pergi atau kena uruskan.Macam aku sekarang ni lah....aktiviti dan aktiviti dan lagi aktiviti...jom tengok jurnal aku minggu ni..


1. Mesyuarat bahagian
Hari Isnin petang semua staf masuk mesyuarat.Banyak perkara dibincangkan terutama projek cuti semester. Untuk kali ni, fokus lebih banyak di Aras 3, Koleksi Undang-Undang. Anjakan buku serta ubahsuai kedudukan rak.Penambahbaikan yang perlu dibuat untuk keselesaan pengguna dan staf.Staf senang nak susun buku dan pengguna senang nak mencari bahan.Perkara-perkara lain pun dibincang.Fail meja,tugas-tugas staf yang bertukar dll.

2. Ekspedisi Gua Tempurung
Tugas aku sebagai bendahari dan promosi. Mujur dapat sambutan daripada semua pihak terutama dari Main Library walaupun ada-ada cakap kurang senang di belakang. Duit dah habis dikutip, pelan rancangan pun dah ada.Cuma tinggal nak bagi taklimat kepada peserta dan seterusnya....sesi rombongan bermula hahaha. Jadi, 22hb bergerak..tapi mungkin aku tak dapat ikut huhuhu...dah ada aktiviti lain dengan keluarga...ekspedisi jugak..ke mana??Rahsia hehehehe

3. Latihan Datastream kat KLCC
Pergi masa hari Rabu. Cuma aku dengan Kak Masnida je dari geng pustakawan yang pergi ikut rombongan pensyarah FSKM naik bas UiTM. Abang Razak jumpa masa kat KLCC. Macam-macam hal jugak berlaku masa ni. Biasalah pergi dengan rombongan, mesti ada benda berlaku kan. Ada yang tertinggal bas pastu dengan kesesakan jalan raya kat KL tu.Kerenah pakcik driver yang garang huhuhu. Bila dah sampai pun ada juga hal yang berlaku..kes tersesat salah masuk lif (bukan aku tau...)..mujur jugak jumpa dan Alhamdulillah dapat belajar dengan baik ilmu Datastream tu...balik tu aku dah siap-siap praktik kat opis hehehe. Bolehlah nak ajar student nanti ^^

4. Lawatan ke Perpustakaan-perpustakaan UiTM di Kampus Selayang, Puncak Perdana dan Puncak Alam
Lawatan ni pergi semalam (khamis). Pagi-pagi aku dah terpacak kat Hentian Bas Seroja tunggu staf-staf lain. Mula-mula singgah Kampus Perubatan Selayang.WOW!..tu yang aku boleh cakap.Memang cantik hiasan dalaman library tu. Sungguh moden dan santai. Kombinasi warna hitam putih dinding dan lantai serta kerusi meja yang berwarna-warni memang cantik. Rasa seronok je nak duduk library tu lama-lama hehehe...staf dia tak ramai pun tapi yang aku pasti staf kat situ muka berseri-seri.Mungkin suka kerja kat situ.Tempat cantik, bos pun OK (tabik kat Pn. Atkah...eh! bos aku pun ok pe...hehehe tabik En Ipin) memanglah boleh berseri-seri kan ^^. Kami siap dibawa ke Muzium Perubatan, Klinik VIP serta klinik UiTM. Dah puas lawat,barulah kami minum pagi. Nasi lemak, teh susu istimewa, kek lapis sarawak dan kuih-kuih.Huuu, menyelerakan. Terima kasih Pn. Atkah dan staf yang sudi terima lawatan dari kami....

Ni ruang santai.Santai kan!!


Ni tangga kat library kampus Selayang...mari pusing-pusing ^^

Lepas tu, kami ke Kampus Puncak Perdana.Eeeee...seronoknya  pergi balik tempat aku pernah pinjam meminjam buku dulu masa belajar time degree hehe. Dah berubah banyak.Siap tukar cat lagi.Kaler light purple. So nice! meja studi dah jadi kecik sikit, pusat IT yang cam ala-ala cyber cafe hehehe.Yang paling best ada Automatic Book Dispenser. Fungsinya sama macam vending machine yang korang picit-picit butang keluar air tin bergolek-golek cuma yang ni buku yang keluar. Canggih tak?canggih kan...Teknologi zaman sekarang! Lawatan yang ni aku tak sempat ambil gambar..Handphone tak cukup bateri huhu...Kami dijamu dengan makan tengahari yang sedap...nasi putih,lauk gulai lemak ayam,sayur campur,ikan masin dan ulam-ulam...aahhh terliurnya...Terima kasih En Arshad dan Pn Sakmah serta staf yang melayan kerenah kami yang datang menyibuk hehehe

Akhir sekali, lawatan ke Puncak Alam. Jauh ke dalam nak pergi library ni tapi cantik gak. Yang istimewanya, library ni terbahagi kepada beberapa bahagian bangunan.Maksud aku, level yang sama tapi lot lain-lain.Ala macam korang tengok lot-lot kedai dalam shopping complex..haa,camtulah. Interior dalam ringkas tapi menarik. Nampak kemas dan tersusun. Biasalah, tempat baru tapi memang berbeza sikitlah daripada library biasa..Masa kat sini, minum petang disediakan...air kotak dan sandwich...Okla tu kan...de gak makan-makan..Terima kasih banyak-banyak kat Pn Nik Annita dan Anuar serta staf library Puncak Alam. Banyak gak idea-idea kami dapat dari lawatan ni. Boleh buat penambahbaikan. Sekarang ni library di UiTM nak menjadi Common Learners Place. Jadi banyaklah perubahan nak dibuat...Semoga berjaya hendaknya...

5. Pertandingan Boling Berpasukan PTAR
Lagi sekali dilantik jadi bendahari dan AJK Promosi. Dah war-warkan. Setakat ni respons okay. Dah ada pasukan yang bagi nama.Aku pun tak ketinggalan nak masuk jugak. Mana boleh aku jadi urusetia je...nak main jugak! Nak kena praktislah...skill tu dah kuranglah.Dah lama tak lempar bola...takut kejang pulak tangan nanti ^^...Pertandingan tu pada 5 Jun, jadi aku ada masa nak training...BERUSAHA!


Haa...banyak kan aktiviti aku..tu belum tambah hujung minggu punya aktiviti....minggu depan pulak aku de workshop dengan meeting yang nak kena pergi...hmmmm...Berusaha lagi!!! 

^^

0 comments: