Friday, June 17, 2011

JumPa KawAn LamA

Seronok betul dapat jumpa member-member lama. Macam-macam cerita ada. Tapi yelah, dah lama tak jumpa, biasalah habis keluar cerita-cerita lama. Tadi terserempak dengan kawan masa belajar dulu. Dia ni antara kawan lelaki yang rapat dengan aku dan geng-geng. Dekni, Ariza, mesti korang kenal dengan Azam kan.

Banyak sembang dengan dia tadi. Dari kafe kat Menara sampailah kat opis aku, PTAR 2 ni. Siap stop kejap tengok result dia pastu sambung balik borak-borak. hehehehe memang best. Yang tak tahan, boleh dia kacau makcik Sal yang dah lama tak contact tu. Siap berlakon jadi librarian kat Kedah kata Sal tak pulang buku lagi. Terkejut makcik tu dibuatnya. Aku dah terkekeh-kekeh gelak. Tu lah Azam, perangai tak berubah. Dari zaman diploma dulu sampai mengajar anak orang sekarang. Aku tak taulah macam mana rupa dia jadi pensyarah kat Merbok tu.

Cakap pasal kawan lama ni jugak, semalam buat lawatan ke Pusat Sumber Petroleum di KLCC. Masa lawatan tu ada sesi perkenalkan staf. Aku perasan ada seorang student internship kat situ macam aku kenal. Aku duk fikir jugak kat mana aku jumpa dia. Masa sepanjang lawatan tu, aku asyik fikir je kat mana aku pernah jumpa. Last last masa dah abis lawatan, baru aku teringat. Rupa-rupanya budak ni junior komander kat Merbok dulu. Bila aku tegur dia, dia pun perasan. Dia pun tanya "Akak ni komander jugak dulu kan." Aku pun menggangguk je lah. Lepas tu mulalah borak-borak dengan dia. Tapi sayang, masa tak panjang. Tak sempat nak borak-borak lagi. Tapi takpe, ada masa boleh jumpa lagi.


Nota kecil: Teringat kenangan masa belajar kat Merbok dulu. Ahhh, rindunya nak balik ke sana. Nak jumpa kawan-kawan lama.

0 comments: