Friday, April 01, 2011

MaSa UntUK BeRjoLi EsoK

Yeah!!Esok nak jumpa kawan lama masa belajar kat diploma dulu. Dah lama benar tak jumpa dengan minah ni. Sekarang ni rajin dia contact aku. Aku pun kadang-kadang berbalas mesej dengan dia. Dia ni merupakan best friend yang agak pelik sikit perangai dia. Umur dah nak masuk 29 tahun tapi perangai macam budak-budak. Cuma sekarang dah ok sikit tapi masih gila-gila. Aku nak tengok esok, dia dah jadi feminin ke belum. Kalau masih lagi suka pakai sweater dengan sport shoes memang belum sampai lagi jiwa feminin dalam diri dia hehehehe....Kay Oone...Kay Oone.

Banyak memori dengan dia. Macam-macam kerja gila buat dengan dia dulu. Maklumlah masa tu aku rasa, aku je yang boleh masuk dengan perangai tak berapa betul minah ni. Yang lain boleh jugak tapi tak segila kami berdua dulu. Pernah ada satu masa kami berdua pergi jalan kaki ke Tupah semata-mata nak mandi sungai. Nak kata jauh dengan tempat belajar takdelah sangat tapi kalau jalan kaki hampir 1 jam jugak nak sampai sana. Gila kan! Dahla tak bawa baju lebih. Dengan baju yang sama kami pakai, baju tu lah kami mandi dan baju yang sama kami pakai waktu balik. Memang betul-betul gila. Dahlah pergi tak bawa apa-apa pun. Kalau polis ada,memang boleh dicap bukan warganegara. Masa kat sana, kena kacau dengan mat-mat askar tapi kami tak layan pun. Masing-masing buat tak tahu. Yang aku pulak,berenang jauh-jauh. Rimas! Mujur mat-mat askar tu pergi macam tu je bila tengok kami tak layan. Cuak jugak kalau jadi apa-apa. Dah puas mandi, rehat kejap, baru gerak balik ke kampus. Jalan kaki 1 jam lagi. Dengan baju basah-basah balik ke kampus. Untungnya, dah sampai pintu utama kampus, baju jadi kering hehehehe.

Tu salah satu kenangan yang tak boleh lupa. Tak silap aku masa tu jugak, aku kena pergi Unit Kesihatan sebab kuku ibu jari kaki tercabut sebab tersalah pijak batu, jadi tergelincir. Masa balik baru sedar, kaki berdarah. Tapi aku tak menangis pun sebab dah biasa kot. Tu kira kali kedua kuku kaki tercabut hehehe. Bayangkan betapa gagahnya aku masa tu. Jiwa kasar.


Nota kaki: Teman orang yang gila-gila pergi enjoy, kena ubah mood jadi gila-gila jugak. Baru haffening!!! hahahaha

0 comments: