Wednesday, December 29, 2010

CerITa KelaKar

Semalam keluar dengan my so called-what-he-wants-me-to-think-him-as-my-husband-to-be (aku cakap macam tu sebab dia suka bising-bising yang aku ni bakal isteri dia...hampeh...habis semua famili dengan member-member dia tahu....huhuhu)...temankan dia pergi opis dia kejap, nak ambil barang. Lepas makan malam kat Nasi Ayam Mancongkam, kitaorang gerak ke Sunway. Masa tu hujan lebat. Sepanjang perjalanan, aku tengok hujan mencurah-curah turun. Takde petanda hujan nak berhenti.

Masa kat opis dia pun macam tu jugak. Bukan main lebatnya hujan turun. Kesian pulak kat encik Dia, sampai basah bahagian bawah masa nak pergi ambil barang. Aku yang selamat sebab duduk dalam kereta je hehehe.

Ok, kenapa aku banyak cerita pasal hujan?...Bukan kerana kumpulan Hujan (huhuhu Noh dah bertunang, aku kecewa) tapi ada cerita yang berkaitan dengan hujan.

Masa balik dari opis encik Dia ni, entah hapa mimpi dia boleh ajak member main snuker. Aku dah tentu terpaksa ikut. Janji nak ambil kat area simpang Padang Balang. Masa tu masih hujan tapi dah kurang sikit lah. Nak dijadikan cerita, member encik Dia ni tunggu kat kedai gunting rambut. Masa nak dekat sampai, aku dah nampak kawasan tu macam banjir sikit sebab air dalam longkang dah melimpah keluar. Kami berhenti kat tepi tu. Member tu baru nak mulakan langkah tiba-tiba dah terjelepok jatuh kat depan. Terkejut kami dibuatnya. Nak gelak tak jadi sebab kesian. Ingatkan takat tu saja. Member tu dah bangun balik dan berlari-lari anak nak elakkan hujan dengan lopak banjir tu. Masa tu aku dah nampak dia nak buka pintu belakang. Aku alihkan sekejap je pandangan pastu encik Dia cakap "Eh, mana budak ni menghilang? Tadi nampak dia nak buka pintu." Rupa-rupanya lagi sekali mamat tu jatuh. Kali ni baik punya sebab dia betul-betul jatuh dalam longkang. Habis satu badan ada dalam longkang. Bila dia bangun tu, reaksi dia memang cukup kelakar. Habis satu badan basah kuyup siap dengan kepala basah macam orang baru lepas mandi sungai. Masa tu aku dah tak tahan, gelak sepuas-puasnya. Encik Dia lagilah tak payah cakap. Gelak sampai tak ingat dunia. Yang member tu muka selamba je bangun. Buat macam takde apa-apa. Cuma cakap "Aku nak balik tukar baju jap. Ni dah macam mandi rupanya." Masa tu kami gelak lagi sekali dengan tuan punya badan yang jatuh tu. Hehehehehe....Dalam kejadian yang tak dijangka tu boleh lagi mamat tu main dengan baik lepas tu. Encik Dia dah kurang fokus sebab asyik gelak je.

Serius sampai sekarang aku teringat-ingat cara mamat tu jatuh. Dah banyak kali rewind ni. Aduihlah, sakit perut aku. Mujurlah member tu jenis yang sabar. Kalau tak habis kami di maki hamun.


Nota kaki: Aku rasa setiap kali lalu tempat tu, aku akan jadi gila sekejap, senyum sorang-sorang tak pun gelak. Hahahahahaha....lawak giler. Bayangkan orang jatuh longkang macam chipsmore...sekejap ada, sekejap takde kihkihkihkih

0 comments: