Monday, December 13, 2010

AdiK ANgkAt.JoM HeBoh

Hujung minggu lepas banyak perkara tak sangka berlaku. Tak rancang pun nak jadi tapi kuasa Tuhan semua boleh jadi kan.

Asalnya, aku ada adik angkat. Baru kenal dengan dia masa aku pergi luar negara. Budak ni rajin bercakap. Suka sangat nak berborak dengan aku. Aku yang kurang bercakap pun dah jadi sama kecoh macam dia bila borak. Nak dijadikan cerita, adik angkat aku ni ajak keluar minum. Kebetulan kitaorang ni tinggal dekat-dekat. Sabtu tu aku pun keluar lah jumpa dia. Dah alang-alang tengahari, kitaorang keluar makan tengahari terus. Lepas tu, dalam bosan-bosan tu terus bagi idea kat dia, ajak pergi Jom Heboh kat Bukit Jalil. Dia setuju ajelah. Masa sampai kat sana kenderaan memang banyak tapi kami dapat jugalah parking kereta dekat dengan karnival tu. Adik angkat aku ni pulak beria-ia. Dia siap cakap "Nak cari awek barulah. Kat sini ramai gadis-gadis." Aku pun beria-ia sokong budak ni. Tapi yang tensennya "Akak pun boleh cari bakal suami kat sini." Saja je nak kena sedas dua kat budak ni. Taulah aku tak kahwin lagi. Pulak tu dia pulak sibuk-sibuk nak carikan calon untuk aku. Hui, sabar ajelah. Mujur kitaorang tak duduk lama kat situ. Nanti entah apa jenis lelaki dia nak kenalkan dengan aku tak tau lah. Dah habis beli barang dan usha orang, baru kitaorang balik. Tu pun singgah minum kat kedai makan. Lama gak kitaorang lepak. Borak-borak. Nak dekat Maghrib baru aku balik.

Masa balik, aku cerita pulak kat mak. Beria-ia pulak mak nak pergi. Katanya tak pernah pergi lagi Jom Heboh. Maka Ahad tu aku keluar pulak dengan mak dan adik kecik. Kami pergi waktu tengahari, tak sangka pulak boleh jadi jem teruk masa tu. Masa aku pergi sebelum tu taklah seteruk ni. Hampir sau jam kami nak cari parking je. Mujur jugalah mak perasan ada tempat kosong dan mujur jugak aku bawa Myvi mak. Senang sikit nak drive. Yang paling best, parking dekat satu jam, pergi shopping tak sampai satu jam pun. Terus balik. Kitaorang tak sempat pun makan tengahari. Balik rumah ingat nak pergi makan. Mak dah tak larat, terus tidur. Aku pulak tak boleh nak tidur. Puas jugak pusing-pusing. Last last pergi main game PS 2. Puas hati. Malam tu baru makan. Tu pun suruh adik-adik pergi pasar malam.

Puas jugak berjalan dua hari tu. Macam-macam makanan aku borong. Dapat jugak kutip beg macam-macam warna. Heh, puas hati.

0 comments: