Monday, December 27, 2010

AkU YanG DaLam DiLema

Sedang berada dalam dilema. Perkara terpenting yang memerlukan kekuatan rohani dan jasmani aku. Hmmmm, walaupun aku nampak tenang tapi sebenarnya aku tengah berdebar menghitung hari. Dah beberapa hari aku berfikir perkara ni. Betul-betul mencabar minda aku.

Benar, dia dah menyuarakan hasratnya. Sampai sekarang tak percaya. Rasa macam dalam mimpi. Berkali-kali jugak menyedarkan diri, berpijak di bumi yang nyata tetapi setiap kali tulah dia mengingatkan ku perkara yang itu.

Keliru sangat-sangat ni. Macam-macam dilema . Kalau nak ikutkan tak bersedia tu, memang hari-hari boleh kata tak lagi. Tapi sampai bila.

Aku dah mohon petunjuk...nampaknya petunjuk tu dah mula tunjukkan jalan. Cuma aku kena benar-benar yakin. Di saat ini aku benar-benar memerlukan pertolonganNya. Sepatutnya aku kena solat Istikharah dah. Mohon dibukakan jalan. Benarkah atau tidak keputusan yang ku ambil tu. Terbukakah hati kedua ibu bapa ku? Sudah terbuka jugakah hatiku ini.

Aduiiiii....aku tak tau nak kata apa. Nampak sangat aku nak melengah-lengahkan perkara ni.

0 comments: