Friday, December 23, 2011

NilAi.UbAh.TukAr

Baru hari ni dapat menaip. Same old things to do. Kerja menyemak SKT staf-staf bawah seliaan. Ada yang puas hati, ada yang tak puas hati. Bertanyakan kenapa markah yang rendah. Aku menerangkan beberapa perkara yang membuatkan markah rendah.Nak kena cakap baik-baik. Benda yang kita nak adili orang ni tak boleh ikut perasaan sangat. Betul-betul kena based on performance. Tak capai tahap yang kita nak takkan nak bagi markah yang baik kan. Tak adil pada staf yang berusaha lebih. Pening jugak kan. Tapi aku perlu adil. Tak selalu orang akan dapat markah tinggi. Aku ingatkan diri aku jugak.

SBPA aku dah sign, biarpun dapat tau ada perjumpaan antara PM dengan CUEPACS. Bagi aku, takde masalah tentang SBPA tu. Sistem yang bagus untuk masa hadapan. Bagus jugak untuk transformasi pekerja perkhidmatan awam ni. Takkan nak gaji tinggi tapi kerja takuk lama lagi kan. Mestilah ada perubahan yang seiring dengan kenaikan gaji. Ni pada pandangan aku lah. Masing-masing boleh buat pilihan. Tak perlu dipengaruh, terpengaruh atau mempengaruhi sesiapa.

Duit bonus dah dapat tapi aku tak boleh pakai pun. Nak kena bayar untuk kes yang hari tu. Bukan rezeki aku nak merasa duit bonus tu (huhuhu T.T). Biarlah janji aku dah selesaikan kes. Macam aku cakap jugak sebelum ni, bila dalam kesusahan dia akan datang cari aku. Memang betul, baru-baru ni dia mesej aku. Nak minta tolong lagi. Langsung aku diam dan aku terpaksa padam talian handphone aku. Dah tak mau diganggu lagi. Aku hairan sampai terfikir tak ada rasa malu ke dia ni. Hari tu dah puas hambur macam-macam kat aku, lepas tu boleh sesuka hati nak minta tolong. Hmmmmmm, malas nak fikir dah. 

Nota kaki: My dearest friends yang baca ni, sila ambil perhatian, saya dah tak pakai no 017 tu lagi. Sila telefon saya di talian 019 saja ya.

0 comments: