Friday, December 30, 2011

HujAn...SayU je RasA

Petang ni hujan pulak kat PJ. Nak buat kerja pun rasa kurang bermaya. Baca pulak ayat kat internet tadi ada pulak kena-mengena dengan cerita aku. Rasa sayu pulak. Sedih bila asyik teringat. Terfikir dugaan yang agak teruk aku rasa tahun ni. Mengajar aku macam-macam. Muhasabah diri sendiri. Terasa banyak kekurangan tapi syukur. Ada yang membantu. Ada yang menyokong. Tak kurang juga yang beri teguran. 

Perkara yang terjadi baru-baru ni pun banyak mengajar aku. Dah tak nak ingat tapi bila berjumpa dengan orang yang berkenaan baru aku dapat tau cerita sebenar. Sedih bila aku dapat tau aku ni dipergunakan. Rasa tak mahu percaya pun ada. Sedih jugak bila orang-orang di sekeliling yang tahu perkara tu bagitau orang tu dah cerita yang bukan-bukan pasal aku. Tapi mujur juga mereka ini tahu cerita yang sebenar. Mereka bersimpati. Pada orang yang tak tahu, terpulang pada pandangan masing-masing dia orang nak fikir apa. Aku tak perlu nak risau. Aku bukannya kenal mereka dan mereka tak kenal aku. Aku hanya berfikir yang positif. 


Aku dalam keadaan nak melayan perasaan sekarang. Bohonglah kalau aku cakap aku tak teringat pasal kawan  yang dah tak jadi kawan tu. Macam-macam dah aku tolong dia tapi ini yang aku kena terima. Sabar ya aku

0 comments: