Monday, November 22, 2010

UmuR.JoDoH

Dah nak masuk bulan Disember 2010 tak lama lagi. Maknanya, tahun depan umur aku menginjak lagi satu. Dah boleh dikategorikan sebagai umur penghujung 20-an. Wuuuuu...menakutkan hehehehe.

Bila umur tu dah makin lanjut, mulalah kedengaran bunyi-bunyi halus di belakang. Bercakap tentang jodoh. Nak pulak masa balik kampung baru-baru ni, makcik-makcik beria-ia cerita pasal anak masing-masing yang dah pasang niat nak kahwin (kebanyakannya sepupu lelaki dan yang lagi sadis...mereka semua tu muda daripada aku). Aku yang mendengar ni muka tetap selamba tapi dalam hati tu...hanya Tuhan yang tahu. Kadang-kadang kesian jugak tengok muka mak. Tapi mak pun tau perasaan aku. Mak cuma cakap "Takpelah, aku seronok anak-anak ada kat sisi lagi. Taklah merasa anak tu dah jauh." Aku cuma senyum je. Aku pun tak salahkan makcik-makcik. Mungkin dia orang risau tengok aku tak berpunya. Risau takut aku jadi anak dara tua. Aku lagi risau sebenarnya ni tapi buat-buat tak risau je hehehehe.

Yang pasti, aku tahu, pertemuan, jodoh, rezeki dan ajal semua di tangan Allah. Cuma kita yang perlu rajin berdoa tanpa putus asa. Jangan sekali kali merintih. Jodoh itu ada, cuma termaktub di Loh Mahfuz sama ada cepat atau lambat.


Nota kaki (tiba-tiba nak pakai ayat Melayu..nampak menarik ^_^): Mentang-mentang dah cuti sekolah, nak pulak asyik dapat kad undangan..gatal lah nak buat entri pasal ni. Saja nak sedapkan hati sendiri hohohoho

1 comments:

RiZa said...

insyaAllah, akn smpai masanya nnt..