Monday, November 08, 2010

Aku GilA aniMe!

Cuti tiga hari yang best campur (+) tak best. Best sebab puas dapat bantai tengok 2 buah anime bersiri. Aku semakin gilakan anime dan komik (perangai masih muda walaupun umur dah tua hahaha). Yang tak bestnya, aku berjaya mengopakkan duit membeli anime tu dan menambahkan berat badan huhuhuhu (tula makan je kerjanya.

Tapi tetap puas hati gak sebab aku suka dengan anime yang aku beli tu. Tak tau kenapa aku suka....dah memang sejak azali kot! (boleh pakai ke alasan ni?)

Sebelum ni gila beli drama korea dan jepun. Sekali sekala je datang angin dia. Tapi yang anime ni memang dah lama. Sejak aku sekolah lagi rasanya. Sampai sekarang aku tak habis-habis minat.

Selalu aku dengar orang cakap kalau tengok benda-benda kartun ni orang kata perangai macam kartun. Tapi aku rasa tak kot. Aku rasa lagi cepat belajar matangkan diri kalau tengok-tengok imej yang menarik betul tak? (bagi akulah hehehe). Aku tak pernah dengar pun orang kata perangai aku macam budak-budak. Yang aku selalu dengar "Apa pasal pemikiran kau jauh ke depan" tak pun "Kau ni pelik." Orang kata kalau orang suka tengok anime ni suka mengelamun tapi aku tak. Kalau tak caya tanya kawan-kawan. Meamng jarang sangat diaorang tengok aku ni berkhayal. Yang selalunya Dekni hahahaha (sempat jugak aku kutuk kau kan Dekni). Ok..ok ayat nak sedapkan diri je yang atas tu...

Yang suka cakap aku macam budak-budak kalau tengok anime ni ayah aku sorang je. Tapi kan, bukan ke orang yang buat anime tu orang dewasa. Takkan budak-budak je yang boleh tengok. Mesti ada yang orang yang dah besar-besar tengok kan. Lagi satu kat Jepun kan ada kategori-kategori komik atau anime macam komik lelaki, komik perempuan, komik seram, komik budak sekolah, komik adult content only (yang ni 18 tahun ke atas je yang boleh tengok tau).

Tak kisahlah janji aku pakai duit aku sendiri beli semua tu. Yang penting aku gembira hehehehe.

Yang kat bawah ni anime yang aku tengok:

Kaichou Wa Maid Sama. Aku suka watak lelaki dalam cerita ni

Yang ni pulak Special A Class (S.A) Cerita pasal budak-budak pandai dalam kelas khas 
Ada lagi anime yang aku tak tengok.
1) Full Metal Panic! - aku baru tengok sikit. Ada 4 season dalam DVD ni.
2) Saiunkoku Monogatari - aku takde DVD nye lagi. Nak beli tapi mahal lah pulak tapi jalan cerita best. Tunggu ada duit baru nak beli.
3) nak try cari Hanakimi punya anime. Setakat ni tak jumpa lagi.
4) Nak cari Shichi Henge jugak. DVD Dramanya dah ada. Komik pun aku dah baca online tapi anime tak jumpa lagi.
5) Rasa-rasa nak buat koleksi Sailormonn. tapi tengok dulu sebab aku tak berkenan dengan watak Usagi tu. kalu tak aku kena cari yang lain.


3 comments:

Kaseh Esmiralda said...

hanakimi rasenye tade anime..manga adelah...

trylah tgk Hayate The Combat Butler..best gak...x pun meicha no sitsuji...ada ala2 cm maid-sama gaklah..tp lain sket...

ninaAlona said...

yeke hanakimi xde huhu..xpela...dh bca komik dia kira ok...Dh tgk anime Hayate tu heheh dh msuk 2nd season pn...best...

nnt nk cba tgk meicha no sitsuji tu..thanks Kaseh

Kaseh Esmiralda said...

sorry.. Mei-chan No Sitsuji.. *typo*...hihihi~~

anime mei-chan ni ade kuar live ection gak...hero die yg lakon dlm hana-kimi tu...x ingat plak nama die...nnt search lah sendiri.. BEST!!!