Thursday, November 25, 2010

KerJa DaN CuTi

Mengantuk pulak hari ni. Nak pulak ada sengal-sengal, lenguh-lenguh kat badan. Bahana duk mengubah meja-meja belajar kat library masa Hari Gotong-Royong kelmarin. Banyak jugak perubahan kat ofis ni. Aku berubah tempat lagi sekali. Duduk kat depan tepi kaunter OPAC. Tapi nanti aku akan pindah masuk ke dalam bilik. Kemungkinan bulan depan, baru pindah masuk. Hmmm, lagi sekali berpindah. Tempat aku sekarang bakal jadi Kaunter Informasi. Akan ada shift, maknanya aku tak akan duduk di kaunter ni sorang-sorang. Nanti bertukar-tukar staf. Dekat sini, ada lagi perubahan akan berlaku. Bilik kerja staf akan diubah di Aras 1. Aras 3 pun dah ubah kedudukan meja belajar dan rak. Agak menarik kali ni, student mungkin terkejut dengan perubahan  yang kami buat. Bersungguh-sungguh aku, Kak Kirah dengan bos memerah idea nak ubah persekitaran. Cuma Aras 2 belum lagi. Takde idea nak buat. Serabut sebab banyak benda nak kena setel lagi.

Semalam buat Majlis Perpisahan staf yang bersara dan berpindah kampus. Dua orang semuanya. En. Shaari yang akan bersara minggu depan dan Cik Fatimah yang akan berpindah ke Kampus Kuala Terengganu. Aku ditugaskan untuk membalut hadiah. Panik sekejaplah masa nak balut hadiah sebab tersilap potong kertas pembalut. Lagi panik kertas pembalut tak cukup sebab hadiah besar sangat. Last-last aku tibai kertas putih nak tutup ruang yang terbuka hahahaha...oklah janji tak buruk. Masa waktu makan, masing-masing bawa potluck. Ada staf bawa nasi dagang versi Kelantan, bos bawa spaghetti kuah merah. Aku pulak bawa dadih..coklat dan strawberi (permintaan bos). Ada lagi yang lain. Ada kek coklat kukus, kek coklat badam, apam comel, keropok lekor losong, nugget, puding buah, sumi dan lain lain. Air pun buat sendiri. Nak jimat duit. Bajet untuk majlis keraian takde. Jadi buat jelah apa-apa yang termampu. Seronok dalam sedih sebenarnya semalam. Seronok sebab majlis simple tapi dengan kehadiran Puan Ketua Pustakawan dan Ketua Jabatan datang jadi menarik. Sedih sebab majlis ni majlis perpisahan. Kedua-dua staf ni memang ada kelebihan mereka sendiri. Rasa sayang nak lepas tapi yelah dah tiba masa mereka pergi, kenalah relakan.

Hari ni pulak nak siapkan kerja. Nak siapkan laporan jam latihan staf untuk mesyuarat khas besok. Bajet perjawatan baru siap hari tu. Tazkirah pun ada esok sebelum mesyuarat. Isnin minggu depan ada bengkel. Bengkel 3 hari.

Tapi yang seronok, lepas bengkel aku dah mula bercuti. Tak sangka sekejap je masanya. Tinggal beberapa hari je aku akan keluar negara. hahahaha seronoknya...

Nota kaki: Nak siapkan kerja yang banyak ni cepat-cepat. Tak mahu ganggu masa cuti aku nanti....Uweeee~~ 

0 comments: