Tuesday, January 19, 2010

Hujung MingGu

Wah...dah lama tak update entry dalam ni.Banyak jugak nak cerita.Tak sabar2 nak menaip.Rasa laju jer jari ni nak menekan2 papan keyboard hehehe.


Ok...ok...kita mula dengan hujung minggu yang lepas.Biasalah,Sabtu lepas bangun pagi (tu pun mak yang kejutkan melalui telefon).Mula2 terfikir gak "Mak ni buang tebiat ke nak kejutkan orang pakai call2 ni",rupa-rupanya mak ada kat pasaraya masa tu.Dan mati2 aku ingat baru pukul 8 rupa-rupanya dah 10.30 (hahahaha terlajak tidur rupanya aku ni).Mak dah siap bagi arahan suruh kemas rumah.Katanya rombongan pakcik makcik dari kampung nak datang rumah.Nak pergi melawat makcik sakit kat hospital Seremban.Maka,aku dengan baik hatinya(Yela tu, kalau tak suruh,takdenya aku nak mengemas rumah tu) kemaslah rumah.Tak banyak sangat aku kemas.Takat vakum apa2 yang patut jer sebab minggu sebelum tu aku dah kemas rumah.Dah habis kemas,mak dengan ayah pun sampai.Banyak barang diaorang beli.Mak kata nak buat mee soto.Lagi sekali,aku dengan baik hatinya menolong mak di dapur (hu,anak sapa lah rajin ni).Petang tu,pakcik2 dan makcik2 sampai.Diaorang singgah terus lepas melawat makcik aku kat Seremban nun.Masa ni lagilah kelam-kelibut aku dibuatnya.Dengan budak2 (dua orang je pun,taklah banyak mana),dengan makcik2 yang nak rehat,dengan pakcik2 yang lapar tahap kebulur(hehehe sori ye pakcik2ku sekalian,ni saja ja nak bagi ayat sedap),memang kesibukan yang ketara.

Esok paginya,dah riuh rumah aku.Mak dengan makcik2 rancak berborak sambil masak nasi lemak.Aku??Cuma siap2kan pinggan mangkuk cawan,siapkan tempat makan (kami makan bersila beramai2..pergh!rasa cam kat kampung huhuhu syahdunya).Dah habis sarapan,makcik2 dah ada agenda lain.Shopping!!Lagi sekali aku dengan baik hatinya meneman mak dengan makcik2 pergi shopping.Kami pergi Jalan TAR.Aku parking kat area dengan ofis lama aku dulu.Sementara nak tunggu gerombolan lagi satu sampai(kami pergi dengan dua buah kereta), mak dengan mak itam dan mak teh jalan2 kat sekitar.Aku singgah opis lama.Dapatlah jumpa officemate lama,cik Ariza dengan Fairuz.Borak2 kejap pastu barulah aku pergi cari gerombolan shopping.Makcik2 tu semua nak shopping tudung.Masing2 memang habis sakan shopping.Penuh sebakul tudung2 nak dibeli.Mak pun sama.Aku???Tak payah beli pun.Nanti boleh share dengan mak hehehehe.Habis shopping,balik rumah makan tengahari.Kebetulan kakak sedara dari Johor datang,singgahlah kat rumah kejap.Dah habis makan dan solat,barulah pakcik2 makcik2 dengan kakak sedara & family bersiap2 nak balik.Memang kecohlah petang tu.Dengan mak teh tertinggal barang,pak itam tertinggal ubat,macam2 lagilah.Fuh,memang kecoh tapi seronok hehehe

0 comments: