Friday, February 03, 2012

PenstrUkturan SemuLa

owah..dah lama tak menulis kat blog ni. Nak cerita banyak ni. Pasal kerja semestinya. Minggu ni minggu terakhir bekerja dengan bos. Lepas ni dia dah balik ke Library utama. Bos masuk Bahagian baru. Lepas ni dapat bos baru dan bakal ketua jabatan baru. Library sini dah siap buat penstrukturan semula. Bermula Februari, semua akan masuk fasa baru. Banyak dah jabatan-jabatan yang dirombak semula. Ikut perubahan skim yang baru dan juga seiring dengan perlantikan ketua pustakawan baru.

Selepas ni, perpustakaan fakulti dah diasingkan daripada Jabatan Pengurusan Pelanggan. Sudah diletakkan di bawah satu jabatan yang lain. Secara tak rasmi, jabatan ni dah dikenali dengan Jabatan Pengurusan Perpustakaan Khusus.

Kat opis bakal terima pertambahan pegawai. Makin ramai pustakawan ada kat sini. Sangat bagus hehe. Minggu depan ada mesyuarat pertama jabatan. Banyak perkara yang akan disampaikan dan yang penting ramai muka-muka baru. Aku je yang masih kekal. Takpe saya suka! hehehe. Banyak lagi benda baru yang aku kena belajar lagi nanti hehehe.

Selain perubahan dari segi struktur dan staf, library pun ada perubahan. Selepas ini, perpustakaan khusus akan dijenamakan semula. Contoh kat tempat aku ni akan dipanggil Perpustakaan Perniagaan dan Perpustakaan Undang-Undang. Koleksi dan perkhidmatan mengikut perpustakaan yang diubah nama. Kena mantapkan lagi kekuatan koleksi dan perkhidmatan. 

Ada banyak lagi perubahan. Tapi tak dapat nak cerita lagi sebab tak dapat berita yang sahih. Yang ini hanya setakat yang aku tau. Nampak macam perubahan besar kan. Tapi perubahan untuk kebaikan aku fikir tak ada masalah. Semua perlu berubah. Kita je yang kena bersedia kan.

Anyway aku tak sabar-sabar nak tau apa perubahan yang ada nanti. Yang pasti kerja akan menjadi tambah menarik. Yang lain-lain, tunggu ajelah nanti hehehe.


0 comments: