Saturday, November 12, 2011

LibRary.Me.WoRk

Banyak yang berlaku minggu ni. Mostly focus on work. Benda-benda yang perlu diselesaikan untuk hujung tahun. Kursus Isnin depan dah banyak pesediaan dibuat. Aku lebih tumpukan kepada pendaftaran dan jemputan. Dah dapat senarai nama peserta yang terlibat. Kali ni jemputan kepada peserta kampus cawangan juga. Fail-fail nota kursus juga dah disiapkan. Tunggu untuk diedar. Teringat berpeluh-peluh berjalan balik ke opis bawak nota-nota setebal dua rim. Pergi fotokopi kat Main Library. Yang tukang bawak pun perempuan jer dua orang. Tapi berbaloi rasa bila dah siapkan fail-fail tersebut. Mesyuarat untuk kursus pun dah dibuat hari Khamis lepas, nak tahu perkembangan kursus. Kebanyakan dah hampir siap. Tunggu masa kursus nanti je. Hopefully barjalan lancar.

Rabu petang ada perbincangan bajet perjawatan untuk tahun 2013. Aku perlu fokus pada dua tempat. Tempat aku sekarang, PTAR 2 dan lagi satu PTAR Jalan Othman, memandangkan aku tengah memangku tugas ketua library sana. Perbincangan berlanjutan sampai pukul 5 lebih. Tak boleh lama-lama sebab library nak tutup. Cuti pertengahan semester ni library cuma buka ikut office hour. Masa balik ke opis nampak opismate berhenti tepi jalan. Tayar kereta dia pancit. Mujur bos aku tumpangkan dia hantar balik. 

Lepas bajet perjawatan, aku pergi site visit ke PTAR JO esok harinya. Ada nak buat library makeover. Jumpa dengan interior designer. Dia akan berikan kertas kerja terbaru untuk library. Ada masa untuk aku fokus benda lain dulu sebelum projek ni jalan. Aku kena buat follow up dengan Bahagian Fasiliti untuk stor baru kat PTAR JO. 

Lepas ni nak kena semak balik senarai tugas semua staf. Bulan 12 ni ada audit perjawatan pulak. Nak kena semak untuk PTAR 2 dan PTAR JO sekali. Risau ada senarai tugas staf yang sama. Nanti kena tarik pulak staf kat tempat lain. Kena semak betul-betul.

Habis yang ni nak kena selesaikan pula permohonan OT staf untuk tahun depan. Aku kena buat lagi untuk staf PTAR JO. Banyak lagi yang kena tengok dan perhati. Sampai sekarang tak berpeluang lagi nak ke sana buat kerja. Lebih banyak fokus kat kampus induk. Biasalah dah hujung tahun ni banyak yang perlu dirancang dan dijalankan untuk tahun depan.

Minggu depan ayah dah nak balik Malaysia. Alhamdulillah, dah tak lama. Mujur juga hari ayah balik tu betul-betul habis kursus. Dah minta cuti awal-awal dengan bos. Aku ambil cuti sampai dua hari. Alang-alang cuti banyak lagi, boleh cuti sekejap. Boleh rehat-rehat sebelum nak masuk kerja balik. 

0 comments: