Saturday, November 12, 2011

DataNG Dan PerGi

Tengok blog dan web orang. Banyak kisah datang dan pergi. Maksud aku, kehadiran insan baru dan pemergian orang terdekat.

Macam minggu lepas, baca dalam FB kawan, dia beritahu tentang pemergian ibu tersayang. Takziah atas pemergian ibunya. Benarlah manusia itu "Daripada Allah dia datang dan kepada Allah juga dia pergi". Ada juga beberapa berita pasal "pergi" ni. Minggu lepas juga, dapat berita tentang tok saudara ku yang dah pergi mengadap-Nya.

Masa raya haji juga dapat berita pemergian salah seorang rakan sekerja. Meninggal akibat accident. aku dapat tau masa masuk kerja hari Selasa. Sedih juga memandangkan kawan sama angkatan, pustakawan tapi dia kat INTEC. Kira senior aku. Muda lagi. Baru umur 30 tahun. Beliau pergi meninggalkan suami dan anak beliau yang masih kecil.

Masa mesyuarat khamis lepas baru dapat tau cerita sebenar beliau meninggal. Rupa-rupanya dia tercampak keluar dari kereta. Yang paling teruk lepas tu digilis lori. Masa ketua jabatan kami cerita hal tu, kami masing-masing tergamam. Mujur cerita lepas dah habis meeting.

Dah habis bab tu, yang ni nak cerita bab lain pulak. Nak cerita pasal kawan yang dah menerima orang baru dalam famili dia. Tahniah atas kelahiran anak sulung Ita. Kawan seangkatan juga yang baru bersalin pertengahan bulan oktober. Baru sekarang aku nak ucap tahniah hehehe. Tapi takpe aku dah mesej dia awal-awal masa dapat tau dia dah bersalin. Baby perempuan. Comelnya! Jeles lak aku. Bila turn aku hehehe (kahwin pun tak lagi berangan nak dapat anak hehehe).

Nak ucap tahniah juga kat my BFF yang dah selamat bertunang masa 1 Oktober lepas. Tahniah Sal!! Semoga jodoh berpanjangan sehingga ke jinjang pelamin. Sori banyak-banyak tak dapat datang masa majlis tunang. sibuk nak uruskan ayah yang nak pergi haji. Jangan risau, masa kahwin memang I datang. Dah janji kan.

Nak ucap tahniah juga untuk my officemate yang bertunang hari ni ke esok....tak ingat pulak tarikh dia. Dah selamat juga dia. Mesti berseri-seri muka dia sekarang. Apa-apa hal pun doakan yang terbaik untuk Fazlina. Semoga jodoh berpanjangan hehehehe. Aduy aku pulak yang rasa tak sabar-sabar hehehe.


Nota kecil: Sila doakan semoga saya mendapat jodoh yang baik. Sekarang ni memang tengah berkawan dengan seseorang. Masih dalam proses mengenali hati budi. 

0 comments: