Monday, October 25, 2010

TekaNan.StudEnt.MamPUKah?

Had read those my beloved friend's blog. Masing-masing buat terapi ek?

Kebetulan juga saya membuat terapi tapi dengan cara saya sendiri. Tidak membazir duit cuma membazir tenaga je hahahaha (gaming and gaming and gaming...i like!)

Dengan stress yang diberi orang atasan atas satu kejadian yang membuatkan aku rasa jadi macam tak betul kejap (aku hampir terlibat dalam kemalangan gara-gara tak fokus disebabkan kes itu. Mujur mak tak tau!). Betul-betul menahan perasaan. Student sekarang memang naik minyaklah. Tahukah kamu, staf bawahan seperti kami yang akan menjadi mangsa gara-gara komen tak bertuah kamu. Ingin saya ingatkan masa-masa belajar ni lah kamu perlu diajar supaya menjadi orang yang mempunyai tingkahlaku terpuji bukan orang yang perlu disua-sua. Semua minta mesti dapat!

Aku juga pernah menjadi pelajar dulu. Aku pernah merasa kesusahan menjadi seorang pelajar dulu. Dan sesungguhnya bila aku bekerja nak pulak dalam menguruskan pelanggan(student pulak tu), barulah aku tau rupa-rupanya tak mudah nak ikut kehendak semua orang. Betul! Amat payah. Orang atasan kata lain, staf kita kata lain, student pula minta yang bukan-bukan...yang mana perlu diturut? Akhirnya menjadi orang yang di tengah-tangah akan tersepit seterusnya kelemasan gara-gara nak memenuhi permintaan. Cukup susah untuk bernafas. Namun perlu diteruskan. Kerja itu ibadah. Nawaitu kena betul. Jalan sentiasa diluruskan. Halangan ditempuh. Belajar mengenai kehidupan.

Takpelah STUDENT. Suatu hari nanti kamu akan belajar, dalam dunia pekerjaan yang bezanya beribu kali ganda daripada masa belajar, kamu akan tempuhi. Masa itu kamu akan hargai apa yang kamu lalui dulu. Itu pun kalau kamu ada kesedaran. Kalau tak, lalui lah hidup anda sepertimana orang lain nak bukan seperti apa yang kamu mahu.

0 comments: