Monday, October 11, 2010

Aku MenGomel

Setelah menyiapkan pelarasan bajet program hari mesra, otak aku kena dibahagi lagi untuk majlis-majlis besar yang lain. Ditambah lagi dengan kerja hakiki yang masih tertinggal tak dibuat kerana banyak program lain yang menuntut tanggungjawab yang besar. Kadang-kadang rasa macam robot pun ada. Buat banyak benda dalam satu masa. Kadang-kadang rasa macam komputer pun ada. Sekejap On kat situ, Off kat lain, hibernate benda lain, Run benda lain. Mujur otak ni ada banyak saraf. Boleh bahagi pada banyak benda. Kira terer gak aku sebab masih tak keliru dengan tugas-tugas aku yang kena jadi macam-macam rupa bentuk AJK.

Pagi tadi baru habis mesyuarat AJK sambutan Majlis Pesaraan Ketua Pustakawan. Ada gak tugasan mencabar. Antara tetamu yang hadir ialah Dato' VC. Sememangnya perlukan protokol. Jadi kami berbahagi tugas untuk menyambut tetamu-tetamu VIP.

Baru jap tadi dapat t-shirt hadiah sempena Bengkel Amalan Terbaik. Esok kena pakai t-shirt untuk kerja persediaan dan raptai bengkel. Mujur ada kat dengan bangunan tempat kerja aku (Library kami tingkat bawah, tempat bengkel tu diadakan kat tingkat atas). Tapi yang pastinya library kami nanti menjadi tempat persinggahan, transit, letak barang, tumpang makan, solat dan lain-lain. Yang penting tugas aku kena berjalan lancar pada hari bengkel tersebut. Mujur ada Kak Syaakirah. Dia yang tolong siapkan senarai peserta bengkel memandangkan aku ada komitmen lain.

Baru siap satu tugasan.....
Belum lagi yang lain-lain. Bengkel CoP tak tau apa cerita. Siapa pesertanya, informasinya takde sape yang maklumkan. emel pun tak nampak. Tak taulah apa jawatankuasa tu buat. Mujur aku dapat tau daripada Bahagian Sumber Manusia. dapatlah sikit-sikit info pasal CoP tu.

0 comments: