Friday, July 02, 2010

PaNas.SeJuk

Hari ni aku berasa "panas" dan "sejuk".

'panas' hati tadi tengok orang yang tak faham bahasa suka-suka alihkan kon yang aku letak kat parking Kak Syakirah. Dah terang-terang ada label parking untuk "Pustakawan" dan dah diletak kon, yang kamu memandai alih  kon tu dan parking kenapa? Masa sekolah dulu cikgu tak pernah ajar ke menghormati hak orang. Tak pernah dengar ke perkataan "marking". Dahlah buat masa kami baru je gerak ke depan sikit dari tempat parking tu. Bila ditegur, boleh pulak buat-buat tanya "Ni parking untuk siapa?". Bila diberitahu, "Oh, parking untuk you je." Tak ke rasa nak bagi sedas dua je kat orang macam tu. Aduihlah. Peringatan untuk aku lain kali. Tak kiralah apa-apa pun, jangan ceroboh hak orang. Orang tak suka. That's it.

Nasib baik aku 'disejukkan' dengan Secret Recipe's Shepherd Pie dan Choc Banana. Mula-mula dah kenyang sebab pagi tadi bantai soto masa sarapan. Tapi disebabkan insiden 'panas' tu buatkan aku lapar sampai terasa nak makan orang sekali. Mujur Kak Syakirah ada idea yang best. Kira puaslah aku hadap dua-dua tu. Rasa perut aku dah overload dengan macam-macam.


p/s: aku jarang rasa 'panas' camtu. Kalau ada yang rasa nak kena telan, tolong buat aku rasa 'panas'. Siap ada laser merah nanti bila aku fire.

p/s p/s: esok nak kena temankan Amir pergi daftar masuk. Boleh jumpa Aney kejap. Nak hantar baju yang aku pinjam hari tu. Aney pun ada kursus esok kat situ.

0 comments: