Thursday, March 22, 2012

KerJa MaLam

Hari ni giliran aku kerja malam kat library juga hari pertama untuk minggu ni aku bekerja. Tiga hari lepas aku bercuti menjaga kebajikan rumah. Mak dan ayah kursus jadi aku ambil alih tugas menjaga adik kecik. Biasalah, aku je satu-satunya anak yang masih tinggal dengan mak ayah. Adik-adik lain duduk kat Shah Alam dan Rawang.

Kalau nak diikutkan ini bukan pertama kali aku kerja sampai malam. Pernah juga sebelum ni, bekerja sampai pukul 11 dan 12 malam. Itu pun kerja lebih masa jika ada program-program besar yang melibatkan aku jadi AJK. Memang akan pekerja yang 'terlebih rajin' masa tu hehehe. Ini pun bukan kali pertama aku kerja on duty ni. Sebelum ni pernah juga kerja Sabtu dan Ahad.

Cuma, ini kali pertama kerja di library sendiri. Sebelum ni, kerja lebih masa untuk pegawai selalu kena pergi library induk. Perubahan baru  setelah diluluskan pihak pengurusan. Jadi, pustakawan di perpustakaan fakulti dapat menjalankan tugas di perpustakaan masing-masing. Masuk pukul 1 balik pukul 10. Macam di tempat aku ni, pustakawan akan bekerja malam 2 kali seminggu ikut giliran. Jadi, hari ni giliran aku selepas beberapa orang rakan pustakawan lain dah menjalankan tugas bermula minggu lepas.

Selepas ini, akan ada lagi giliran bertugas malam sehingga habis semester ni.

Nota kaki: Selamat bertugas kepada mereka yang bertugas malam :)

0 comments: