Wednesday, September 21, 2011

WorKinG ModE

Back to work mode...Definitely needs to finish some work before getting 'surat memangku kerja'. Hai, banyak lagi ni. Kertas kerja Hari Mesra dah siap. Kejap lagi, pergi Main library nak hantar borang permohonan pendahuluan pelbagai. Nak dapat bajet untuk Hari Mesra. Pukul 10 karang ada janji temu dengan Dr. Zuriah, Pengarah GBS. Ada perkara yang perlu dibincang dan diperjelas pasal GBS. Petang karang, ada kelas kemahiran maklumat untuk pelajar Sarjana. Nak kena siapkan borang kehadiran dan penilaian kelas.

Esok, masih sama. Pagi ada mesyuarat PTAR 2, petang ada kelas kemahiran lagi. Hari Jumaat ada Majlis Suaraya UiTM. Tak tahu nak pergi ke tak. Tahun lepas tak sempat nak pergi. Ada kerja kena siapkan.

Buat masa ni, siapkan kerja di sini dulu. Ura-ura bulan 10 nanti, baru aku ke PTAR JO. Itu pun, aku sekejap kat sana, sekejap kat sini. Pun dengar-dengar cerita kemungkinan aku akan ke sana terus. Banyak lagi aku nak belajar ni. Kat sini pun dah pegang Unit Perkhidmatan Pelanggan dan Maklumat rasa kecah lagi. Masih ada kesilapan yang aku buat. Bila memangku yang sana, jawatan dah berubah. Dengar nama 'Ketua' pun macam dah gah tapi aku ilmu kurang lagi. Harapnya, Ketua Jabatan berubah hati. Moga-moga tak jadilah rancangan pindahkan aku.

Sekarang tengah work out dengan homework, cari alasan kenapa aku tak perlu pindah. Bukan tak nak, tapi aku lebih diperlukan di sini. Kat sini banyak kemahiran aku boleh belajar dan mengajar. Pelajar pun ramai.

Apa-apa hal pun aku kena siapkan maklumat ni sebelum diminta. Okay, mari bekerja.

0 comments: