Monday, August 22, 2011

RamA-RamA dAlaM PeruT.PrOduk KesiHataN

Tengok tajuk kat atas pun dah tau kan apa yang rasa. Oh, bukan sebab nervous nak jumpa big boss macam kita buat salah. Juga bukan rasa nervous nak naik pentas ataupun rasa duk dak duk dak jumpa seseorang yang kita suka secara diam-diam tetiba tegur kita. Bukan, bukan.

Rasa tak selesa dalam perut yang buat aku rasa macam ada berpuluh-puluh rerama terbang dalam perut aku ni. Nak tahu kenapa? Kejap, aku cerita. Sebelum ni, aku ada pergi farmasi beli ubat untuk ayah (kejadian ni berlaku sebelum puasa) dan hari tersebut farmasi ni ada buat pemeriksaan kesihatan secara percuma. Jadi, aku pun cuba buat. Aku tengok pegawai farmasi tu letak alat kat atas ibu jari tangan dan terpampang kat monitor apa yang ada kawasan sekitar kuku. Agak kagum jugak bila aku tanya kat pegawai tu, dia kata bila check kat kuku kita dah tau penyakit apa yang ada dalam badan kita. Jadi, hasil pemeriksaan yang aku dapat, pegawai tu cakap aku takde penyakit yang kronik (Alhamdulillah) cuma aku ada banyak angin dan toksin dalam badan. Memang betul dia cakap tang angin tu, sebab aku rasa tak selesa. Kejap-kejap sendawa. Kadang-kadang sampai sakit tu tangkap belakang badan aku jika aku berdiri terlalu lama atau duduk terlalau lama. Adalah dia cadangkan ambil pil-pil yang bersesuaian tapi aku cuma buat tak tau hehehehe.

Mesti korang fikir apa kena-mengena aku buat pemeriksaan dengan sakit perut aku sekarang kan. Haa, ni nak sambung lagi. Cerita tak habis lagi tau. Semalam aku tolong mak aku check stok produk kesihatan dia. Tinggal tiga kotak je. Kira banyak jugak yang terjual. Sambil-sambil tu mak aku cerita pasal kawan-kawan dia yang dah ambil produk ni. Kira ramai jugak yang alami perubahan. Majoriti yang ditanya, ramai dah dapat perut yang kempis. Ada juga yang hilang berat badan. Mak aku yang sebelum ni susah nak turun berat badan pun dah dapat turun 4 kg dalam masa dua minggu. Selain tu, ramai juga yang bagitau setiap kali memerut akan keluar warna hitam. Mak aku cakap benda tu toksin yang dah dikeluarkan daripada badan.

Bila aku dengar mak aku cerita macam tu, aku pun mula bagitau kat mak pasal ujian kesihatan yang aku buat sebelum tu. Terus mak aku suruh cuba makan produk ni. Oh lupa nak cakap produk ni nama Green Fit keluaran Avail Beauty. Boleh cuba tengok kat laman web ni http://www.availbeauty.com/. Aku pun cubalah malam tadi sebelum tidur. Sangat sedap. Rasa epal hijau yang manis. Cuma minum sekali sehari tapi untuk orang yang kurus macam aku ni kena selang sehari. Sekotak ada 30 sachet 15 sachet (dah confirm jumlahnya!!). Harga tak mahal pun cuma RM75 (sempat lagi kau promote ye hehehe). Baru malam tadi cuba, pagi tadi lepas sahur perut aku dah terasa nak membuang. 3 kali aku ke tandas, barulah rasa lega huhuhu. Yang aku perasan pagi tadi, masa bangun badan aku rasa ringan je. Rasa mengantuk pun kurang. Kalau tak tiap kali lepas sahur mesti nak tidur sekejap, tapi hari ni tak tidur pun. Elok je drive ke opis takde rasa mengantuk dan letih. Alhamdulillah, dah ada kesan positif. Lusa boleh cuba minum lagi hehehe.



Nota kaki: Pada sesiapa nak tau lebih lanjut, boleh hubungi mak saya (Asiah Endot) 019-9808015 tak pun boleh email kat ninaalias@gmail.com jika segan nak cakap kat telefon. Pada kawan-kawan, korang boleh je contact aku bila-bila masa kecuali selepas 10 malam heheh

0 comments: