Tuesday, August 16, 2011

Aku YanG Stabil hehe

Baru nak nak menaip entri ni lepas sekian lama MALAS nak menaip. Banyak faktor yang menyebabkan aku jadi MALAS. Salah satunya peratusan malas di bulan puasa agak melonjak, jadi nak menaip tak dapat. Sebab idea kureng. Ditambah pula dengan kerja yang perlu disiapkan: FCORP, learning commons project, stock take, nak pindah buku ke perpustakaan Puncak Alam, naziran perjawatan, Hari Mesra Pelanggan dan lain-lain yang menuntut aku mengadap meja opis menjadikan aku takde masa nak menaip (baca blog orang je yang sempat hehehe). Dan lagi, masalah peribadi yang menggangu. Penat melawan perasaan. Ambil masa nak bagi emosi tu stabil balik. Walaupun kadang-kadang teringat, tapi gagahkan juga buat-buat tak tahu. Terasa sakit tapi tak dibiarkan lama. Lepaskan macam tu je. Alhamdulillah, aku dah stabil balik.

Sekarang ni fokus banyak pada kerja-kerja. Boleh menyibukkan diri seperti selalu. Nak pulak, puasa dah tinggal separuh bulan. Nak mengejar lagi pahala Ramadan yang mana sempat kejar. Rutin pun dah balik macam dulu-dulu. Sebelum ni, jarang ada masa kat rumah. Sekarang ni, dah boleh lepak-lepak. Masa lepak pun dapatlah tengok cerita-cerita korea yang mana tak sempat tengok. Anime pun ulang tayang. Download dan baca manga online. Hehehe seronok dapat buat benda favorite.

Cuma rasa nak raya tu tak ghairah dan teruja macam dulu kot. Tahun ni santai je. Tak sibuk-sibuk nak buat kuih raya. Baju pun tak sakan nak beli sebab dah ada baju nak pakai. Mak jahitkan (sayang mak!). Balik kampung pun biasa-biasa je. Arwah tok dah takde jadi sambut dengan keluarga makcik pakcik yang ada. Mujur adik beradik mak ramai. Boleh jadi meriah jugak.



Nota kaki: Nak tunggu bonus yang tak masuk-masuk lagi. Bila agaknya nak dapat? Tapi dapat pun bukannya aku nak buat apa-apa hehehe

2 comments:

Jes_Oren said...

beb, slamat mengejar rahmat ramadhan :))

ninaAlona said...

thank u..back at u too ;)