Friday, March 25, 2011

HaRi MesrA PelAnggAn~HarI akU Yang SaNGat SiBuk

Lega majlis perasmian Hari Mesra dan gemilang siswa dah selesai dari Isnin sampai Rabu lepas. Walaupun pelbagai dugaan yang dihadapi tapi majlis berjalan dengan lancar. Kalau nak diikutkan, program kali ni memang agak meriah dan juga yang agak sibuk dan paling banyak tugas kena buat. Nak pulak aku kena jadi biro jamuan da tajaan. Agak mencabar jugak, dengan bajet yang kurang tapi semuanya nak extravagant...huuu memang mencabar.

Nak pula kali ni program sampai ke malam. Aku kena menumpang rumah member dua malam sebab dah tak larat nak drive balik gombak. Tapi yang tak best program malam kedua terpaksa ditangguhkan sebab tak nak clash dengan taklimat agama kat dewan sebelah. Masa tu frust sangat-sangat sebab nak tengok teater muzikal tapi dah nak buat macam mana, tak berkesempatan lah huhuhu.

Kali ni juga program melibatkan pelajar-pelajar MPP dan kementerian penerangan. Apa-apa hal kerjasama dengan mereka memang baik tapi biasalah kerenah manusia, semua nak nampak sempurna. Kita yang bertungkus-lumus, berhempas pulas ke hulu hilir nak memastikan majlis berjalan lancar, langsung tak dipandang. Ada juga yang cakap-cakap kat belakang. Biarkan je mereka itu!

Masuk hari ketiga program, aku dah rasa sakit sangat. Tak boleh nak bongkok badan sebab sakit belakang. terlalu sakit sampai nak solat pun terasa nak menangis. Last last semalam minta cuti, aku tidur puas-puas. Tapi takdelah sampai ke petang sebab masih nak kena memasak, abang sedara satu famili baru balik dari Eropah datang singgah rumah. Seronok jugak sebab anak buah ada. Main-main dengan diaorang dapatlah release tension sikit hehe.

0 comments: