Tuesday, January 18, 2011

Mee GorenG SeGEra

Hari Ahad lepas, malas nak masak sebab takde orang kat rumah. Mak Ayah dan adik keluar. AbangChik pulak keluar dengan sepupu. Tinggal aku sorang-sorang. Pagi tu dah sarapan dengan Oligo dan roti boom yang ayah beli. Lepas tu, aku lipat baju dan kemas dapur. Takat itu je yang termampu lepas baik dari demam. Siap dapat MC dua hari disebabkan sakit yang tiba-tiba datang tiba-tiba pergi.

Nak dijadikan cerita, petang tu rasa lapar tapi tak tau nak makan apa. Sekali teringat yang adik aku cakap pasal mee goreng indonesia Mamee. Aku cuba cari, dan rezeki aku rupanya ada lagi stok mee tu. Bayangkan mee goreng segera tu aku beli masa Jom Heboh tahun lepas, masa aku check ada lagi tiga bungkus. Punyalah tak makan sangat benda-benda ringan ni. Nasib baik belum expired lagi.

Lepas dah dapat stok mee, aku cepat-cepat masak ikut seperti di dalam arahan kat paket mee tu. Bila dah siap, aku cuba makan. Pergh!!! agak sedap, tapi pedas. Tambah pulak masa tu tengah lapar sangat-sangat, rasanya bertambah-tambah sedap. Cuma aku tak buat slurrrrrpp! macam Aril buat dalam iklan. Nanti jadi anak dara tak senonoh pulak kan walaupun bukannya ada orang nak tengok aku pun masa tu hehehehe!

Lepas habis tu, terus aku kenyang sampai malam. Dah tak makan benda lain pun...

Nota kaki: Tiba-tiba teringin nak makan lagi mee goreng tu hehehehe

0 comments: