Monday, September 06, 2010

Salam TakZiah

Aku cuma nak ucapkan takziah pada seseorang atas kematian ibu bapa beliau dalam kemalangan baru-baru ini. Walaupun dia mungkin tak tahu kewujudan blog aku ni, aku cuma nak menyampaikan salam takziah atas kesedaran sesama umat Islam.

Mungkin dah lama benar aku tak menegur dia atas sebab-sebab tertentu tapi percayalah aku sedikit pun tak ada perasaan yang tak elok pada dia. Jangan bimbang, aku tak pernah membenci dia, cuma kurang bertanya khabar. Sungguh aku bukan seorang yang pendendam. Sudah lama aku biarkan kejadian yang dulu tu berlalu.

Berita kemalangan yang aku dengar daripada kawan buat aku rasa terkejut. Serta-merta aku mengingatkan diri bahawa ajal bila-bila masa je boleh tiba. Kesemuanya sudah ditentukan. Aku berharap beliau sekeluarga akan tabah menghadapi dugaan Tuhan. Simpati juga mengenangkan beliau sudah menjadi seorang anak yatim piatu. Ditambah pula dengan hari raya yang akan menjelang tak lama lagi. Sungguh berat dugaan beliau sekeluarga.

Pada Hanis Diyana, Salam takziah daripada aku. Semoga roh ibu bapa kamu dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

2 comments:

pelangioren said...

nik..aku pon tgk jugak berita psl parents hanis tu..kesian kan...mmg dugaan lah bg hanis.

sama2 doakan kesejahteraan arwah parents dia.

Cik Waniey said...

aku pon tekejut.. semoga roh arwah dicucuri rahmat.. semoga hanis redha menerima segalanya...