Tuesday, September 07, 2010

PerliNdunGan daN SimpAnan

Heh...senang cerita bendanya ialah takaful (aku tak suka panggil insurans sebab maksud dan cara tak sama). Apa-apa hal pun aku dah selamat mengurus duit(dalam erti kata lain, mengopak. Kalau nak sedap, menyimpan duit) aku tiap-tiap bulan untuk takaful ni. Bukan apa, jaminan masa hadapan. Aku ni bolehlah nak mengurus sikit-sikit pasal duit. Cuma, kadang-kadang tu TERLEBIH belanja sikit hehehe.

Puas jugak aku mencari mana-mana takaful yang sesuai tapi yang ni jugak aku berkenan. Banyak faedah. Di kesempatan ini jugak, aku nak promosikan kawan baik aku ni. Dialah yang jadi ejen aku sekarang.

Oh ya lupa pulak, aku ambil Prudential BSN Takaful. Aku suka sebab banyak bagi aku faedah. Salah satu, cara Islam yang halal (maknanya tak ada Riba'). Yang lain ialah kad perubatan. Walaupun aku ni kerja kerajaan yang mana kebanyakan kos perubatan adalah percuma tapi malang tu tak berbau kan. Kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Jadi untuk memudahkan aku nak bayar dan menjimatkan kos perubatan, maka aku ambil takaful ni.

Aku tak nak cerita panjang-panjang. Nak tau lebih lanjut, korang semua boleh pergi blog dia kat SINI. Nanti korang boleh tanya banyak-banyak.

p/s: Takpe kan dekni aku tolong promote kamu ye hehehe (nanti aku letak kat ruang iklan aku)

1 comments:

Cik Waniey said...

hahaha.. tenkiu along sebab promote insurans aku neh... cayang bangat sama kamoooo.. hik3