Friday, August 10, 2012

BisUL

Aku rasa betul lah aku ada bisul. Kat belakang telinga. Mula-mula fikir jerawat je. Biasalah, peel jerawat ni memang pelik-pelik. Suka timbul kat tempat pelik-pelik. Jadi, aku biarkan.

Tapi lama-lama jerawat tu tiba-tiba makin membesar. Terus aku terfikir, ni bukan jerawat kalau dah sebesar kacang kuda. Sakit bila picit-picit kat situ. Rasa sakit jugak tiap kali ambil wuduk asyik terkena bahagian tu. Kadang-kadang rasa geram je. Nak je picit-picit bagi pecah. Biar padan muka dia. Pueh hati aku.

Tapi apa kan daya. Aku ni bukanlah berani sangat. Setakat jerawat aku tak kisah lagi. Picit-picit pun sakitnya takdelah teruk sangat. Kalau dah bisul sebesar kacang kuda ni jika dipicit, Aduh! Aku boleh bayangkan sakitnya macam mana. Belum lagi nak bayangkan air nanah yang meleleh keluar tu nanti. Ditambah dengan darah yang meleleh sekali...

Eeeeeeeeee...tak mahu picit!

Huhuhuhu...

Nota kecil: aku kena jumpa doktor nampak gayanya...hmmmmm

0 comments: