Tuesday, May 22, 2012

MacAm-MAcaM NaK KenA FikIR

Ok.. cuti dah kena tarik sehari. Nak tak nak terpaksa bekerja hari Selasa. Bos minta tolong untuk hadirkan jugak diri untuk bekerja. Mula-mula fikir jugak alasan apa nak bagi kat mak memandangkan malam tadi ayah bagitau tak dapat nak ikut balik kampung sebab bos tak bagi cuti. Ramai staf dah minta cuti memandangkan minggu depan cuti sekolah. Muka mak dah berkerut malam tadi. Terpaksa balik dengan adik-adik dulu jawabnya. Aku akan balik kemudian memandangkan aku kena pergi ke Sunagi Petani dulu.

Tadi, bila dengar bos dah minta tolong untuk datang bekerja, aku dah mula memikir nak cakap ke tidak kat mak. Tapi tak sempat otak nak memikir, tangan dah laju pegang handphone dan dail nombor emak. Bila dengar mak "Helo..." terpaksalah aku terangkan. Mujur mak faham dan beri keputusan kami akan balik ke KL hari Isnin. 

Bila tengok-tengok balik..memang mantap aku kembara kali ni. Sabtu pergi Kedah, Ahad pergi Pahang, Isnin Balik KL. Terbaikkk!! Boleh buat Jelajah Semenanjung Malaysia 2012 kalau aku rajin dan ada cuti dan ada bajet hehehe...

Ok...cerita pasal boling, Alhamdulillah dah selesai bab kelulusan. Wakil untuk wanita pun dah dapat, cuma wakil lelaki kena buat pemilihan. Hari Rabu lepas waktu bekerja nak buat sesi pemilihan. Borang wang pendahuluan pun dah bagi kat Kak Tun nak minta sign KP. Borang transport pun dah siap isi, tinggal nak letak nama peserta je lagi. Surat permohonan pelepasan waktu pejabat pun dah buat. Tinggal nak bagi kat KP je. Hari Khamis pulak ada perbincangan mengenai perasmian dan undangan untuk program CIS kami tu. Petang Khamis ada mesyuarat wakil PTAR untuk boling termasuk sesi latihan lepas tu.

Tak sempat lagi nak fikir pakai baju apa untuk best friend's wedding. Baju nak balik ke kampung pun tak kemas lagi. Hmmm...apa lagi ya? 

0 comments: