Friday, February 18, 2011

CeriTa DifItnaH

Dua tiga hari masuk kerja ni, macam-macam benda berlaku. Terutamanya pasal kerja. Memikirkan bermacam-macam perkara buat aku rasa penat. Belum reda cerita minggu lepas, minggu ni dah ada cerita baru.

Sungguh! Kelakar sungguh. Dijajanya cerita yang tak berapa betul pada orang. Apa yang dia dapat? Rasa bangga? Rasa hebat? Kesian pada bos yang dianiaya sebegitu. Juga pada aku yang difitnah. Secara jujur, dah letih melayan kerenah orang seperti ini. Tapi, manusia akan sentiasa ada ragamnya. Yang aku ada cuma kekuatan diri yang dipinjam dari Tuhan. Aku harus bersabar.

Aku rasa nak tergelak pun ada, nak marah pun ada bila dengar cerita aku difitnah. Aku tak mahu cerita kat sini. Cukuplah hanya aku dan bos yang tahu. Biarlah tukang yang membuat cerita tu buat onar. Setakat cerita tak berasas tu, aku sikit pun tak hairan. Baik buat kerja lagi bagus. Pekakkan telinga dan duduk diam-diam.


0 comments: